FAKE NEWS!

Pernis JO17-1

7 maart 2020 12:00

Vandaag stond er voor sv Poortugaal JO17-5 een uitwedstrijd tegen VV Pernis JO17-1 op het programma.

De aanloop en afloop van deze wedstrijd werd gekenmerkt door wat we tegenwoordig te vaak in de media zien: fake news!

In aanloop naar de wedstrijd publiceerde Pernis JO17-1 op Instagram een cartoon waaruit zou moeten blijken dat zij de wedstrijd met 4-2 zouden hebben gewonnen. Na de wedstrijd publiceerde het wedstrijdsecretariaat van Pernis via voetbal.nl dat zij de wedstrijd met 0-6 hadden verloren.

Eerste helft:

Pernis komt sterk uit de startblokken en zet direct druk. De eerste helft verloopt ietwat tumultueus na een door een Pernis speler overduidelijk op de man gerichte actie die eigenlijk met een rode kaart bestraft had moeten worden. De betreffende Pernis speler verlaat vervolgens zelf het veld zonder dat de scheidsrechter de rode kaart trekt (Pernis mag echter wel met 11 man op het veld blijven staan).

- 6e minuut: 1-0 Pernis.

- 27e minuut: 2-0 Pernis.

- 39e minuut: Leandro Gomes Borges tikt de bal laag in de linkerhoek 2-1.

Tweede helft:

In de tweede helft was Poortugaal meer op de helft van Pernis te vinden dan andersom.

- 37e minuut: Mick van Deursen worstelt zich door het middenveld en legt de bal hoog, de Pernis verdediging kopt de bal in eigen doel, 2-2.

Eindstand: 2-2

Trainer Ronald:

“We hebben met een klein beetje hulp een gelijkspel over de streep weten te trekken. In de eerste helft waren er momenten waarop er niet echt leiding op het veld te vinden was. In situaties waarin een scheidsrechter er niet strak op zit krijgen spelers dan teveel ruimte en die momenten zorgen voor onrust. In de tweede helft wisten beide teams zich prima te herpakken”.

Onze vaste lijnrechter Chris Hokken was helaas ook vandaag nog niet in zijn rol als lijnrechter van de partij. Wel goed om Chris als bezoeker langs de kant te zien en te zien dat hij aan de betere hand is.