Snelle jongens!

Groep 1 1/8 Finale

29 februari 2020 10:00

T. (Thomas) van Mourik

Sv Poortugaal JO17-1 – Quick Boys JO17-1; 2-3 (2-0)

Bekerwedstrijd 1/8 finale.
Zaterdag 29 februari 2020.

Een paar weken geleden stond aanvang van deze wedstrijd nog gepland om 15.30 uur en is later naar 10.00 uur verplaatst. Zou dat nou gunstig zijn of niet? Bovendien is wedstrijd ook nog eens gepland in een schoolvakantie. Is iedereen er dan wel? Dat geldt natuurlijk ook voor de tegenstander en die moeten dan ook nog helemaal uit Katwijk komen. Bij ons bleek uiteindelijk alleen Aram niet van de partij te zijn en helaas was Bart geschorst.

Om 10.00 uur werd op veld 1 afgetrapt na het beginsignaal van een scheidsrechter die niet veel ouder leek dan onze jongens!

Voetballend leken de ‘snelle jongens’ iets beter en sneller, maar dat wisten ze eigenlijk de gehele 1e helft niet om te zetten in een lawine aan kansen. Daarbij boden onze jongens dapper weerstand waardoor we uiteindelijk toch met een 2-0 voorsprong konden gaan rusten. Daar had zeker ook Quick Boys niet op gerekend, dat toch op een 2e plaats staat in de 3e divisie.
Met een fraaie kopbal van Max, die met een boog precies over de keeper in het doel viel, kwamen we op een 1-0 voorsprong en in de 30e minuut werd het zelfs 2-0 vanuit een corner, doelpunt van Samuel.

Voor de middag was er al code geel afgegeven en tijdens de wedstrijd werden de voortekenen hiervoor al steeds beter zichtbaar. We begonnen de wedstrijd in de zon en een beetje wind, maar allengs werd het grijzer en ging het steeds harder waaien. De eerste helft hadden we de wind nog mee, maar de 2e helft pal tegen, waardoor we eigenlijk ook haast niet meer bij het doel van Quick Boys konden komen.
Helaas profiteerde Quick Boys wel van de harde wind in de rug, waardoor ze al in de 7e minuut van de 2e helft terug konden komen tot 2-1, een (te) vroege aansluitingstreffer.  Met wind mee wisten zij nog te scoren in de 19e en de 35e minuut. Een slotoffensief onzerzijds leverde helaas niets meer op. Het mocht niet zo zijn vandaag.

Man, man, man ….! Wat een wedstrijd. Nipt verloren, maar we konden toch met opgeheven hoofd van het veld stappen. We hadden ze toch maar even doen schrikken door op een 2-0 voorsprong te komen. Helaas viel hun eerste doelpunt te vroeg in de 2e helft, waardoor ze uiteindelijk toch aan het langste eind trokken. Als we dat eerste tegendoelpunt wat langer hadden kunnen voorkomen, dan had ik het nog wel willen zien!

Bob, bedankt voor het vlaggen! Volgende week weer?

Foto’s zien van deze wedstrijd? Kijk op de site van sv Poortugaal onder het kopje ‘interactief’ (fotoboek).

Wonden likken en opmaken voor de komende competitiewedstrijd. Op zaterdag 7 maart naar Maasdam voor de wedstrijd tegen Binnenmaas JO17-1. Aanvang 10.30 uur.

Resumeren doen we volgende keer wel weer!