De eerste!

Zaterdag 5 september 2020

Competitie 4e klasse-41

De eerste!

Voor uw verslaggever een bijzondere wedstrijd. De eerste officiële wedstrijd voor sv Poortugaal van zoon Floris. Tot voor kort was Floris namelijk nog korfballer, maar corona heeft hem tot andere inzichten doen komen. Hij wilde op voetbal en wel als keeper. Zeker weten? Zeker weten! Dus lid sinds deze zomer en als keeper ingedeeld in JO11-5. In de zomer wat getraind en geoefend met opa en nu zijn eerste officiële wedstrijd. We zijn benieuwd!

Uw verslaggever moet ook nog even alle namen van het team uit zijn hoofd leren, dus op voorhand al excuses als een naam nog niet helemaal goed gaat. Daarbij was het team nog niet helemaal volledig en hadden we 3 gastspelers. Ingo, Lars en Ilay bedankt voor jullie hulp!

Na een warming-up begonnen aan de wedstrijd. Om 09.55 uur werd er aan de Oldegaarde afgetrapt, althans dat was de bedoeling. Het eerste fluitsignaal kwam echter pas om 10.15 uur.  Drie trainers en 2 wissels en voetballen op een half veld. En lekker voetbalweer. De bal rolt weer! En daar komt nog bij dat het voor de meesten voor de eerste keer was dat er op zo’n groot veld gespeeld werd. Dat zal behoorlijk wennen geweest zijn.

De jongens begonnen sterk en wisten Charlois onder druk te zetten. De 2e helft van de eerste helft en de 1e helft van de 2e helft was het echter Charlois dat de lakens uitdeelde. Toch wist Charlois dat uiteindelijk niet vol te houden. Onze jongens echter herstelde zich goed in de loop van de 2e helft, waarin het verschil gemaakt werd. Uiteindelijk werd er dan ook van het veld gestapt met een overwinning, 2-4. Knap gedaan jongens! De doelpunten waren van Ingo (2) en Quint (2).

Komende week weer lekker trainen en op naar de komende wedstrijd. Volgende week zaterdag is WCR JO11-1 de tegenstander. Om 10.15 uur wordt er thuis afgetrapt, volgens de website op veld 5B. WCR is deze competitie nog niet in actie gekomen. Zij spelen op 12 september dus hun eerste competitiewedstrijd. Komt dat zien!