Pittig!

Verburch JO17-1

Divisie 7 C

19 september 2020 11:45

Sv Poortugaal JO17-1 – Verburch JO17-1; 1-3 (1-2)
Zaterdag 19.09.2020
Competitie Divisie 7.

De competitie gaat beginnen vandaag. Na een matige bekerronde gaan we aan het volgende avontuur beginnen. Divisievoetbal! Met 3 gespeeld en 3 punten zijn we laatste geworden in de bekerpoule. Hiermee is het bekeravontuur ten einde. Alles op de competitie dan maar. De eerlijkheid gebied te zeggen dat de tegenstanders in de beker allen in de Hoofdklasse spelen, dus de komende competitie zal genoeg uitdagingen hebben.

Vandaag staat de wedstrijd tegen Verburch JO17-1 uit Poeldijk op het programma. Als we kijken naar hun start van het seizoen, dan zien we dat zij 2e zijn geworden in hun bekerpoule met 5 punten uit 3 wedstrijden, met o.a. een 0-0 gelijkspel tegen FC Lisse JO17-1 uit divisie 6. Aan de bak dus vandaag.

Ondanks veel blessures en andere afwezigen begonnen we sterk aan de wedstrijd. Al na 2 minuten een enorme kans van Lars, maar helaas was deze poging een prooi voor de keeper van Verburch. Toch kwam Verburch op een 0-1 voorsprong, maar na een half uur spelen was het toch Lars die een kans wist te verzilveren op aangeven van Mirza, 1-1. We konden deze tussenstand niet door de rust heen slepen, want vlak voor het einde van de eerste helft wist de tegenstander er nog 1 te maken, zodat we met een 1-2 achterstand aan de 2e helft moesten beginnen.

Na een minuut of 9 na de thee viel eigenlijk de beslissing al. Verburch wist koppend het 3e doelpunt te maken, waarna we geen vuist meer konden maken. Er werd verder niet meer gescoord, zodat we de eerste competitiewedstrijd in divisie 7 afsloten met een 1-3 nederlaag. Een redelijke eerste helft geeft wel hoop voor de toekomst.

Blijven trainen en op naar volgende week. Dan mogen we uit naar de hofstad, Den Haag, voor een wedstrijd tegen HBS JO17-1 om 15.45 uur. HBS moest vandaag uit tegen plaatsgenoot HVV JO17-1, 1–4. Dus ook dit zal een pittige tegenstander zijn.