sv Poortugaal eindigt in linkerrijte en neemt afscheid

sv Poortugaal 1

Rijsoord

Hoofdklasse A

4 juni 2022 14:30

mevr F.M. Hoogendijk

Sportpark Polder Albrandswaard
Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Afgelopen zaterdag speelde sv Poortugaal de laatste wedstrijd in de hoofdklasse A. Volgend seizoen mag het keurkorps van Peter Klomp opnieuw haar  kracht in deze landelijke afdeling tonen. In deze laatste wedstrijd  van het seizoen werd degradant Rijsoord met 3-1 verslagen. De dag stond meer in het teken van afscheid nemen.

Sv Poortugaal had een goede kans  om door winst  tegen Rijsoord alsnog in het linkerrijtje  te eindigen, een positie waar ze gezien het spel over het gehele seizoen genomen recht op hadden. Al in de 9e wist Niels Versteege de doelman te passeren en vervolgens de 1-0 in te tikken.

Rudy Spekman, die afscheid nam van de blauw-zwarten, ging er naar een half uurtje maar eens bij zitten. Het was het signaal om vroegtijdig het veld te verlaten. Onder groot applaus verliet Rudy het veld. In de 2e minuut scoorde Claudi de 2-0 , waarna Sven Weeda uit een vrije trap de 3-0 aan liet tekenen. De tegentreffer van Rijsoord was er een voor de statistieken. Debutant Desley Mets die de eveneens afscheid nemende Dyron Mets verving, hield zijn doel netjes schoon.

Ook bij Rijsoord namen veel spelers afscheid. Dat gold ook voor mevrouw Bussem-Scheffers, een van de assistent-scheidsrechters van vandaag. Waar  kun je je carrière mooier eindigen dan in het Albrandswaarde?

Sv Poortugaal dankt haar supporters voor de trouwe steun dit seizoen, waarin het op de achtste plaats eindigde. De vereniging heeft van uw aanwezigheid  genoten. Op naar een mooie zomer en een nieuw mooi seizoen.

Voor_Rudy_Spekman_zat_het_seizoen_er_vroegtijdig_op.jpg
Voor Rudy Spekman zat het seizoen er na een half uur tegen Rijsoord op.