sv Poortugaal sprokkelt punten

Smitshoekse Baan 25
2993BZ
BARENDRECHT

Aanstaande zaterdag wacht de hoofdmacht van Poortugaal thuis de voetbalclash tegen FC ’s-Gravenzande. Volgens de stand een gelijkwaardige tegenstander, waartegen het weer tijd wordt voor een overwinning. In de afgelopen twee weken was het vlaggenschip redelijk succesvol in het opnieuw sprokkelen van punten. Twee weken geleden thuis tegen Capelle voerden de blauw-zwarten een felle, maar faire strijd en werd de 0-1 achterstand na rust gelijkgetrokken. Al met al een acceptabele uitslag tegen deze medekoploper.

BAR derby

Afgelopen zaterdag was het de beurt aan Smitshoek uit Barendrecht. Je zou kunnen zeggen een echte BAR derby. Ondanks de druilerige regen kwam het publiek op deze wedstrijd af om de strijd tussen deze twee buren te zien. Het afwachtende gecontroleerde spel van Poortugaal was slim, omdat Smitshoek een sterke formatie heeft met oud-profs van Feyenoord, zoals Luigi Bruins en Guyon Fernandez. Bij één van de spaarzame uitvallen was het opnieuw goalgetter Smally Lake, die toesloeg. In de 42ste minuut bracht de pijlsnelle spits de Albrandwaarders met 0-1 op het scorebord.

Stan Maas

Na rust had Smitshoek het betere spel en kon Sean Verburg, voormalig Poortugaal speler zijn eerste goal voor Smitshoek inschieten. Vervolgens waren er nog hachelijke momenten voor het doel van Poortugaal met een bal op de paal. Doelman Morssink toonde opnieuw zijn kwaliteiten als betrouwbare sluitpost, hetgeen toch weer een punt opleverde. Poortugaaler Stan Maas werd gekozen tot man of the match met zijn snelle uitvallen en loepzuivere voorzetten. Met 9 punten uit zes wedstrijden weet Poortugaal zich goed te handhaven in de Hoofdklasse.