Positief.

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Vandaag (13-11) stond de eerder uitgestelde thuiswedstrijd tegen NSVV JO19-1 op het programma. Aanvangstijd werd uiteindelijk bepaald op 14.00 uur en door dat de thuiswedstrijd van het eerste tegen Rijnvogels was afgelast, mochten de jongens aantreden op veld 1. Het publiek, dat er vandaag nog bij mocht zijn, kon dus lekker plaatsnemen op de tribune.

Het publiek werd vandaag niet teleurgesteld, zeker niet het thuispubliek. Poortugaal liet zich vandaag weer eens van zijn betere kant zien. Er werd weer gevoetbald en niet elke keer werd gekozen voor de lange bal, wat in voorgaande wedstrijden nog wel eens te vaak gebeurde. Vandaag ook geen gemekker tegen scheidsrechter en/ of tegenstander, gewoon laten zien dat je lekker kunt voetballen.

Eigenlijk heeft NSVV geen kans gehad en als ze een kans hadden dan was het uiteindelijk keeper Bjorn die deze kansen wist te neutraliseren. Ondanks dat Poortugaal de eerste helft wat sterker leek, bleef het toch lang 0-0 en leek het er op dat we met een brilstand gingen rusten. Maar niets was minder waar, want in de 45ste minuut wist Jerome de vijandelijke keeper te verschalken en zodoende gingen we lekker met een 1-0 voorsprong de rust in. Dat rust net even lekkerder.

Na de rust liepen onze jongens kennelijk nog na te genieten van die 1-0 voorsprong en voor we het wisten maakte NSVV daar handig gebruik van en kwamen ze langszij, 1-1. Maar ook NSVV liet zich door hun eigen feestvreugde foppen, want in de  6e minuut had Kay de voorsprong herpakt, 2-1. En in de 9e minuut wisten we de deur definitief in het slot te gooien omdat Sam de eindstand op het scorebord bracht, 3-1. Deze dreunen kwam NSVV niet meer te boven en ze waren verder niet meer bij machte om het Poortugaal lastig te maken. Poortugaal kan weer omhoog kijken!

Eindelijk een wedstrijd die een positief gevoel gaf. Eindelijk een wedstrijd waarin werd gevoetbald. En gelukkig eindelijk weer eens een wedstrijd die werd gewonnen. En dat ook nog vrij overtuigend. Dat moeten we vasthouden en zeker ook uitbouwen. Kunnen we dat volgende week weer? Dan staat de uitwedstrijd tegen Slikkerveer JO19-1 op het programma, om 15.30 uur. In de voorbereiding van dit seizoen wonnen we aldaar nog een vriendschappelijke wedstrijd met 1-6, maar Slikkerveer staat op dit moment wel hoger op de ranglijst, op de 5e plaats met 9 punten uit 7 wedstrijden. Poortugaal 1 plek lager met 8 punten uit 6 wedstrijden. Bij winst gaan we in ieder geval over Slikkerveer heen.

Pas op voor hoogmoed!