JO19-3 kampioen

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

In het eerste jaar van de fusie (zomer 2018) besloten wij een vriendenteam te worden. Ons team bestaat uit een mix van spelers van verschillende amateurclubs. De meeste speelden vroeger bij vv Oude Maas of PSV Poortugaal. De meeste jongens kenden elkaar goed en sommigen wat minder. Echter, waren er niet hele hoge verwachtingen van ons vriendenteam en werden wij ingedeeld in de JO17-7. Wij stroomden in de 4de klasse in en werden direct winterkampioen. Ook werden wij eerste in de beker en strandden we een ronde later tegen een team uit de 2de klasse. Een wedstrijd die uiteindelijk beslist werd op penalty’s.

Naast dat wij lol met elkaar hadden, konden we ook nog eens goed voetballen. Daarom werd er besloten om hoog in de derde klasse in te stromen in januari 2019. Helaas gooide corona roet in het eten en speelden wij de twee jaar die daarop volgden amper 15 officiële wedstrijden.

In de zomer van 2021 hoopten wij voor het eerst een volledig seizoen te kunnen voetballen. Een aantal spelers was vertrokken en een aantal nieuwe gezichten verscheen op de trainingen. De verwachtingen waren hoog en wij begonnen het jaar in de beker. Daarin werden wij 2de en dus zat ons bekeravontuur er alweer op. Dus lag de focus bij ons op de competitie. Na een moeizaam begin, kwamen wij langzaam op gang en begon ons oude spel van het eerste jaar weer vorm te krijgen. Met dank aan onze topscorer Sem Hoofdman en onze keeper Jeremy Rübe staat ons doelsaldo na 12 wedstrijden op +38. Naast dat wij aanvallend voetbal spelen, kunnen wij ook nog eens goed verdedigen als dat nodig is.

Na 12 wedstrijden gespeeld te hebben, waarin wij 9 keer wonnen en 3 keer gelijkspeelde staan wij bovenaan in de 3de klasse competitie. Afgelopen zaterdag 14 mei stond voor ons de thuiswedstrijd tegen SV Slikkerveer gepland. Met nog twee wedstrijden te gaan, kon dit onze kampioenswedstrijd worden. De voorbereidingen voor een groot feest waren al getroffen. De enige taak die wij als team nog hadden was winnen. Gelukkig hebben we dat ook gedaan. Door Slikkerveer met 3-0 te verslaan, zijn wij kampioen geworden in onze competitie! Dit zorgde voor veel ontlading en een groot feest op de club.

De afgelopen 3 jaar zijn als een rollercoaster voorbij gegaan. Gelukkig is het grootste gedeelte van ons vriendenteam bij elkaar gebleven en is ons spel eigenlijk alleen maar beter geworden. De sfeer heeft er altijd goed in gezeten en dat is de laatste paar weken alleen maar verbeterd. Komend seizoen gaan wij als vriendenteam door en hopen we op nog meer successen. Vanaf volgend seizoen zijn wij te bewonderen in de O23-competitie.
JO19-3-2.jpg

JO19-3.jpg