2-4-2022 Zestienhoven MO15-1 — sv Poortugaal MO15-2

Van der Duijn van Maasdamweg 601
3045PE
ROTTERDAM

Een belangrijke wedstrijd vandaag, wij nummer 1 en Zestienhoven nummer 2, de voortekenen waren somber door de vele blessures en andere absentie gevallen, dit euvel hadden bijna alle MO teams dus er werd bij ons geleend en andersom om de meeste teams te kunnen laten voetballen. Met helaas de avond er voor en de ochtend van de wedstrijd nog te afmeldingen gingen we met 13 meiden het duel aan.

Op een mooi maar zeer winderig complex begonnen we iets te laat aan de wedstrijd, al snel bleek dit is een hele stugge tegenstander maar met af en toe goed doortastend spel waren wij de bovenliggende partij, tot veel kansen leidde dit echter niet. Na ongeveer 20 minuten voetballen kregen we zo 4 a 5 corners achter elkaar waar regelmatig onrust door veroorzaakt werd in de 16 maar echt gevaarlijk werd het niet. Na goed door gaan van Anouk op het middenveld probeerde ze het van afstand en hoe, de keeper had hier geen antwoordt op 0-1 Poortugaal…. We bleven doordrukken tussen de speldenprikken van Zestienhoven door, Jolie probeerde het van afstand….op de lat. Ruststand 0-1.

De 2e helft, je zou zeggen wind mee dat wordt kat in het bakkie, maar een teleurstelling voor we begonnen, Chelsey kon niet verder door een blessure, een flinke aderlating voor ons als team.

Bijna niemand haalde het niveau van de 1ste helft, ja de onvermoeibare Nienke bleef maar haar kilometers maken en achterin stonden Stefanie, Guillia en Yara goed te verdedigen maar het team verband was er niet zoals in de 1ste helft, we vochten wel meer individueel. Nog een tegenslag, Lenthe geblesseerd naar de kant , kan er ook nog wel bij dit moest bijna wel fout gaan. Zestienhoven kreeg zo goed als geen kansen maar had een scheidsrechter die het laatste kwartier soms onverklaarbare beslissingen nam, vrije trappen , corners maar dit alles hielp hun nog niet aan een doelpunt, maar dan toch 5 minuten voor tijd, de bal wordt in onze achterhoede gegooid en Guillia kon deze bal nog de lucht in schieten en wil de bal wegwerken maar krijgt een duw in haar rug waardoor ze valt en Zestienhoven makkelijk kan scoren,  de 1-1 was een feit.

Op ons tandvlees voetbalde we ons naar het einde van de wedstrijd, je kon echt goed zien dat meerdere meiden al een wedstrijd in hun benen hadden zitten.

Eindstand 1-1. Ik zet ons niet graag in de slachtofferrol en we hebben de 2e helft zelf ook niet goed gevoetbald maar dit gelijkspel voelt voor ons als een verlies. Maar we hebben het nog steeds in eigen hand en wij als trainers vinden het toch iedere week weer fijn om de inzet te zien van onze meiden.