JO14-2 weer naar de volle winst

Maaswijkweg 100
3207JZ
SPIJKENISSE

Ondanks de zon was het slechts drie graden in de Nissewaard, waar JO14-2 aantrad tegen Spijkenisse JO14-3. De meegekomen ouders werden gelukkig verwarmd door goed combinatievoetbal, waarbij Spijkenisse uiteindelijk met 0-2 werd verslagen.

Na aanvang was het al snel duidelijk dat Spijkenisse revanche wilde voor de 5-0 nederlaag in Albrandswaard. De verdediging was echter goed bestand en speelde zich behendig onder de druk uit door goed te plaatsen naar de vrijstaande middenvelders. Het spel vloeide op en neer, maar Poortugaal kreeg steeds meer grip op de tegenstander. Na 21 minuten bracht Dean Zuiderwijk met een splijtende pass Adnan Maadow in stelling, die prachtig afrondde. 0-1 voor de blauw-zwarten, waardoor het vertrouwen toenam. Diverse afstandsschoten misten helaas het doel, maar met de voorsprong werd de rust gehaald.

In de tweede helft kwam Spijkenisse een stuk feller uit de kleedkamer en werden er duidelijke overtredingen gemaakt, die de scheidsrechter niet altijd zag. Poortugaal liet zich hierdoor niet van de wijs brengen en bleef goed combineren. Halverwege de tweede helft was het opnieuw raak. Een geplaatst afstandsschot van Guus Molenaar wist de keeper weg te stompen. Adnan Maadow was alert en schoof de wegspringende bal in het doel.

Naar het einde van de match ging Poortugaal op zoek naar de derde en kreeg het drie corners. In een snelle tegenaanval kwam Spijkenisse gevaarlijk voor het doel van Tim Hoornweg, die magistraal redde. Daarmee was de spirit van Spijkenisse gebroken en kon JO14-2 weer drie punten toevoegen aan hun indrukwekkende ranglijst. Zij staan nog steeds tweede en hebben nog de belangrijke uitwedstrijd tegen koploper Binnenmaas FC op het programma.

De staf van het team, waaronder Dally Dalmaijer was zeer lovend, “de jongens werken hard en spelen goed samen. Het is een hecht team!”

Foto's van de wedstrijd: https://www.flickr.com/photos/svpoortugaal/albums/72177720297870357