JO12-1 kampioen in de hoofdklasse

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Zaterdag 21 mei was een beladen dag voor de jongens van de 12-1. Zouden ze dan nu wel kampioen worden in de vierde fase van de hoofdklasse. In de tweede fase waren ze er erg dichtbij maar helaas kwam de tegenstander in de laatste wedstrijd met een ander team opdraven, en ging de eerste plek naar deze club met een wedstrijd meer gespeeld.

Het altijd lastige Flakkee was afgelopen zaterdag het “team to beat”. Flakkee heeft een uitgebalanceerde mix spelers met kracht, snelheid en techniek. In de eerste fase wisten wij maar net met 3-2 te winnen met een doelpunt in de allerlaatste seconde. Trainers Sven, Gushwin en Marcel deden de voorbereiding of het een normale wedstrijd was maar zoals verwacht zat de spanning er goed in bij de jongens. Met wat kansen over en weer werd de rust gehaald met een stand van 0-0, en was het voetbal iets minder dan in de voorgaande wedstrijden. Na in de rust een goede peptalk gehad te hebben kwam er nu opeens weer een ander Sv Poortugaal uit de kleedkamer. Poortugaal ging weer ouderwets combineren en de combinatie Dex en Daan draaide ook weer op volle toeren. Het was aanvaller Aiden die op kwam over links en de 1-0 snoeihard tegen de touwen werkte. Mooi om te zien was hoe deze goal gevierd werd met zijn allen zoals het hoort ook de wisselspelers stonden in het veld, wat is het toch een mooi team geworden. Flakkee was iets wat overdonderd door deze goal en onze technicus Niels wist heel snel na de 1-0 de 2 en 3-0 te scoren. De 3-0 was geweldig omdat Niels scoorde met een ouderwetse omhaal. Yannick scoorde daarna snel het laatste Poortugaalse doelpunt. De spanning was er nu af en alle spelers, trainers en fanatieke ouders konden opgelucht ademhalen. Flakkee wist nog wel iets terug te doen door de 4-1 te scoren, maar de buit was toen al zo goed als binnen. De wedstrijd was gespeeld.

Na het laatste fluitsignaal was er veel vuurwerk en waren de jongens door het dolle heen.  Alle spelers en trainers kregen een mooie bos bloemen van de jeugdvoorzitter (hulde hiervoor). Hoofd jeugdopleider Karim was ook aanwezig om de jongens persoonlijk te feliciteren en sprak ze nog even met mooie woorden toe.

Eerste eindigen met 5 punten voorsprong op nummer 2 in een zware hoofdklasse poule is echt een geweldige prestatie. De eerste wedstrijd van dit team was op 4 september 2021, we speelden toen thuis met het nieuwe team tegen Binnenmaas. We werden helemaal zoek getikt en gingen eraf met 0-6. 09 april 2022 speelden we weer tegen Binnenmaas en waren de rollen omgedraaid we wonnen in Binnenmaas met 0-4 en waren nog lief voor ze geweest. Dit geeft aan wat een enorme groei dit elftal en trainersstaf heeft gehad. Sv Poortugaal 12-1 is een echt vrienden team waar onderling nooit gezeur is, waar altijd keihard getraind wordt met een opkomst van bijna 100 procent op de training en waar iedereen bereid is om vuile meters voor elkaar te maken. Dit resulteerde erin dat tijdens de laatste fase alleen van BVV Barendrecht werd verloren, en de rest van de wedstrijden allemaal werden gewonnen.

Helaas nemen we na dit seizoen afscheid van 2 spelers. Milan en Aiden gaan het komende seizoen hun kunsten elders laten zien. We wensen de beide spelers enorm veel succes en we blijven ze uiteraard volgen. 1 juni speelt de 12-1 nog de halve finale van de regio cup uit tegen spartaan20. Het zal een enorm zware wedstrijd worden maar de 12-1 gaat er alles aan doen om de finale te halen en sv Poortugaal nog een keer trots te maken.

Screenshot_20220526-112652_Gallery1.jpg

Screenshot_20220526-113018_Gallery1.jpg\\