Hoopvol?

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Een bericht van JO19-1 is alweer enige tijd geleden. Het laatste verslag dateert van 21 februari 2022. De laatste wedstrijd van de najaarscompetitie, tegen Barendrecht. In deze nieuwe competitie de draad maar weer opgepakt, ook al zijn we een paar wedstrijden onderweg. Op dit moment heeft JO19-1 6 punten uit 3 wedstrijden. SHO JO19-1 en NSVV JO19-1 werden overtuigend verslagen met respectievelijk 0-4 en 5-1. Vriendschappelijk werd op 5 maart 2022 Neptunus-Schiebroek JO19-1 ook nog aan de zegekar gebonden met 4-2.

We waren dus hoopvol voor vandaag. De wedstrijd tegen medekoploper Spartaan’20 JO19-2 stond vandaag op het programma. Met goede moed en goed gemotiveerd werd er om 13.15 uur afgetrapt. De start van de wedstrijd was voortvarend. De jongens waren gretig en waren van plan hun huid duur te verkopen. De goede start werd beloond met een 1-0 voorsprong in de 8e minuut. Kay wist met een leep schot de doelman van Spartaan te verschalken.

Helaas kwam er vanaf het moment van de voorsprong zand in de motor. Ondanks dat er veel misging creëerden we zo af en toe nog wel een kans, maar die kansen stierven in schoonheid. Helaas wist Spartaan haar kansen wel te benutten en zo gingen we rusten met een 1-3 achterstand.

Ondanks die achterstand hadden we toch nog wel goede moed voor de 2e helft. Maar al vrij snel in de 2e helft wist Spartaan haar 4e kans te verzilveren en te promoveren tot doelpunt, 1-4. Dat was een enorme domper.

Ook in de 2e helft bleef er veel misgaan. Ballen die van voeten afspringen en passes die niet aankomen (en een paar glijpartijen). Het zat vandaag gewoon niet mee. Tot overmaat van ramp viel Luuk nog geblesseerd uit met een ogenschijnlijk zware enkelblessure. Luuk lijkt voorlopig uitgeschakeld. Sterkte en beterschap Luuk.

Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een 3-5 nederlaag voor sv Poortugaal JO19-1. Kay wist in de 2e helft nog 2 keer het net te vinden. In de 14de en 41ste minuut wist Kay zijn hattrick compleet te maken. Helaas niet voldoende voor een overwinning. Gelukkig heeft de 3e helft een hoop leed verzacht!

Dinsdag 12 april kunnen we gelijk de draad weer oppakken. Dan wordt bij en tegen Smitshoek JO19-2 om 19.30 uur afgetrapt. Dit was de wedstrijd die eigenlijk al op zaterdag 2 april op het programma had gestaan, maar die wegens omstandigheden uitgesteld moest worden. Hopelijk kunnen de jongens zich revancheren voor vandaag. Smitshoek staat momenteel met 0 punten uit 3 wedstrijden onderaan de ranglijst.

Zaterdag 16 april beginnen de returns. Dan is SHO JO19-1 maar weer eens de tegenstander. Thuis op veld 4 zal om 12.30 uur de wedstrijd in gang gefloten worden.