D-Day?

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Vandaag kan de beslissing vallen! Worden we vandaag 1e in de groep en zijn we niet meer te achterhalen? Of gaat het aankomen op de laatste wedstrijd op zaterdag 28 mei?

Tot ieders verbazing verloor Spartaan’20 JO19-2 vorige week zaterdag haar wedstrijd van SHO JO19-1 met maar liefst 0-3. Dat opent voor onze JO19-1 perspectieven, want verliest Spartaan’20 vandaag weer punten, dan is de strijd om de 1e plaats beslist. Harde voorwaarde hierbij is wel dat je dan vandaag zelf wint, van Smitshoek JO19-2. Wint Spartaan’20 vandaag dan valt de definitieve beslissing op zaterdag 28 mei 2022. Hoe mooi, in een onderlinge wedstrijd. Spartaan’20 JO19-2 – sv Poortugaal JO19-1, aanvang 11.00 uur.

Maar eerst onze wedstrijd van vandaag. Thuis tegen Smitshoek. Afgelopen zaterdag heeft Smitshoek haar eerste punt gehaald door gelijk te spelen tegen NSVV JO19-1. Hopelijk geen kantelpunt ten gunste van Smitshoek.

De aftrap vond plaats om 11.30 uur, op veld 1. Mooi weer en een goed gevulde tribune. Allemaal ingrediënten voor een mooie middag. En dat werd het! Kenners langs de lijn gaven al vrij snel in de wedstrijd aan dat wij de 10 doelpunten wel gingen halen. Was dat niet wat te optimistisch? Vorige wedstrijden tegen Smitshoek gingen ook niet altijd als vanzelf.

Het eerste doelpunt van Poortugaal viel in de 11de minuut na een solo op rechts van Jerome. Hij liet zich de bal niet afpakken en schoot de bal resoluut langs de keeper van Smitshoek. Hierna was het spel op de wagen. In de 17de minuut was het Kay die een voorzet van Sam van de rechterkant promoveerde tot doelpunt, in de 19de minuut was het Sam die hetzelfde deed met een voorzet van Aram van rechts, in de 30ste minuut slingerde Kay de bal de 16-meter in van links en was het Sam die scoorde en in de 48ste minuut ging Aram nog over links op de solotoer en zette de ruststand op het scorebord; 5-0. Krijgen de kenners toch gelijk?

Als je niet scherp begint aan de 2de helft dan geef je je tegenstander een kans. In de 6de minuut wist Smitshoek een doelpunt te maken. Dus de draad van voor de rust maar weer opgepakt. De jongens hadden er duidelijk zin in vandaag. In de 14de minuut was het weer Sam die de bal achter de doelman van Smitshoek wist te krijgen, in de 15de minuut was het Sam die afspeelde op Kay in de 16-meter en deze scoorde de 7-1, in de 30ste minuut kreeg Kay de bal in de 16-meter van de tegenstander de bal aangespeeld door de keeper van Smitshoek en Kay pakte dat cadeautje dankbaar uit, in de 36ste minuut stond Nick ineens in kansrijke positie voor de keeper waardoor het 9-1 werd en tenslotte wist Max in de 37ste minuut met een vlammend afstandsschot van buiten de 16-meter de keeper kansloos te laten. En zo haalden we deze middag toch de 10 doelpunten, 10-1. Zo was het wel genoeg en wist Smitshoek in de 42ste minuut zelf nog een tweede doelpunt te maken en zo werd de eindstand 10-2. Goed gewerkt aan het doelsaldo!

Zelf gedaan wat we moesten doen en nu maar wachten op het resultaat van de concurrentie. Spartaan’20 moest vandaag uit tegen NSVV JO19-1 om 15.00 uur, dus er moest nog een hele middag gewacht worden. Om een uur of vijf in de middag kwam de verlossing uit onze kwelling. De uitslag van NSVV JO19-1 – Spartaan’20 JO19-2 kwam binnen op de voetbal-app; 4-1. Spartaan’20 had weer geen punten gepakt, waardoor vandaag dus duidelijk werd dat sv Poortugaal JO19-1 eerste is geworden in deze poule. Onze jongens zijn niet meer bij of in te halen. Knap werk!

Zaterdag 28 mei 2022 nog wel de uitwedstrijd tegen Spartaan’20 JO19-2 zo goed mogelijk afwerken. Je wilt deze reeks toch winnend afsluiten en aangezien we de thuiswedstrijd van Spartaan’20 hebben verloren hebben we nog wat recht te zetten. De thuiswedstrijd verloren we met 3-5. Toen liet Spartaan zien hoe effectief ze kan zijn. Vijf kansen, vijf doelpunten. Op 28 mei moet het aan ons zijn.

Na 28 mei speelt sv Poortugaal JO19-1 een promotiewedstrijd. Tegenstander, plaats, datum en tijdstip nog onbekend. Houd de website in de gaten!