Man man man …,

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Dat viel vandaag niet mee. Bij ons lukte niet veel en SHO had geen zin om te voetballen. Dat is eigenlijk kort gezegd de samenvatting van de wedstrijd thuis tegen SHO JO19-1 op zaterdag 7 mei 2022.  Aan de andere kant bleef het wel heel de wedstrijd spannend. Poortugaal kwam al in de 12de minuut op voorsprong door een doelpunt van Sam in de rechter benedenhoek. Was dat de opmaat voor een leuke wedstrijd? Nee, eigenlijk niet. We scoorden zelf niet meer, dus de angst voor die ene oude voetbalwet werd steeds groter. Gelukkig vond SHO het verder ook wel best en konden we met een 1-0 overwinning van het veld stappen en 3 punten bijschrijven. Spannender werd het niet. Helaas niet kunnen werken aan het doelsaldo.

Zaterdag 14 mei geen wedstrijd dus de focus op de thuiswedstrijd tegen Smitshoek JO19-2 op zaterdag 21 mei. Willen we alles in eigen hand houden dan moet deze wedstrijd gewonnen worden en het liefst met grote cijfers, zodat ook het doelsaldo wat opgekrikt wordt. Aangezien Smitshoek, op het moment van schrijven, nog geen punten gehaald heeft in deze competitie moet dat toch niet onmogelijk zijn. Toch?

Mocht Poortugaal de wedstrijd tegen Smitshoek winnend afsluiten dan volgt op zaterdag 28 mei het klapstuk van deze competitie, de uitwedstrijd tegen Spartaan’20 JO19-2. Dan is het er op of er onder! Aangezien we thuis van Spartaan hebben verloren, zullen we vanaf het begin scherp moeten zijn.

Maar eerst Smitshoek! Deze wedstrijd spelen we thuis op zaterdag 21 mei a.s. om 11.30 uur op veld 1. Zoek een plaatsje in de zon … of op de tribune!