Sneltrein SV Poortugaal 12-1 dendert door.

Schoonhoven JO12-1

11 mei 2022 19:00

Sportpark Het Hofland
Nieuwe Singel 41
2871AX
SCHOONHOVEN

Als de resultaten goed zijn, dan zie je nog eens iets van regio.

De 12-1 van SV Poortugaal reisde daarom dinsdagavond 11 mei af naar Schoonhoven voor de kwartfinale van de Regio cup. De trainers Sven, Gushwin en Marcel lieten duidelijk merken dat we maar voor één ding naar Schoonhoven waren gekomen en dat was het bereiken van de halve finale van de beker. De Regio cup startte in deze leeftijdscategorie met 47 teams, dus het behalen van de laatste 4 zou een groot succes zijn waar SV Poortugaal trots op mag zijn.

Met Gio uit de 11-1 in de gelederen begonnen de jongens aan de wedstrijd. Schoonhoven liet zien ook niet voor niks bij de laatste 8 te zitten; een goed uitgebalanceerd elftal met fysieke jongens, snelle jongens en jongens met een goede techniek. In het eerste kwart kwam Schoonhoven dan ook als een wervelwind op ons af, maar stuitte keer op keer op onze bikkelharde verdediging en keeper. Langzamerhand kwam de ommekeer en was het onze killer-spits Yannick die twee keer wist te scoren. Hij werd op zijn wenken bediend door ´zijn personeel´ en liet 1-op-1 met de keeper zien tot de betere spitsen van de regio te behoren. Dit was voor de toeschouwers langs de lijn een genot om te zien.

Na de rust ging Schoonhoven weer vol in de aanval maar wederom was het de uitmuntende verdediging en topkeeper Milan die de aanvallen van Schoonhoven om zeep hielpen. Sterker nog, Yannick wist de 0-3 te maken na een geweldige solo van de kilometervreter Noël, die één van zijn beste wedstrijden tot nu toe speelde. De wedstrijd werd wat harder, spits Yannick kreeg het aan de stok met het middenveld van Schoonhoven. Binnen twee seconden stonden de krijgers uit de verdediging hem bij en lieten de spelers van Schoonhoven weer vertrekken met de staart tussen de benen. SV Poortugaal 12-1 is een machine die keihard werkt voor elkaar en perfect is gefinetuned door succestrainer Sven.

Complimenten voor de goed fluitende scheidsrechter die keer op keer met rust de wedstrijd wist te hervatten.

Na een uur voetballen stond de uitslag 2-4 op het scorebord en werd er feest gevierd met de fanatieke trainers en aanhang. Wat een prestatie! De halve finale halen van de beker, wie doet het ons na? Gio heeft laten zien uit het juiste hout gesneden te zijn en speelde dan ook een geweldige pot. Wat de schrijver betreft, is hier het principe 1+1=2 van toepassing.

Als team hebben we het geweldig gedaan, met als uitblinkers Yannick (4 goals), Noël en de gehele verdediging inclusief keeper Milan. Nu op naar het einde van de competitie, waar we met nog drie wedstrijden te spelen de trotse koploper zijn in de hoofdklasse. Met de halve finale en al 11 gewonnen wedstrijden in de hoogste klasse mogen we trots zijn op onze jongens en staf.

SV Poortugaal is in de regio goed op de kaart gezet met deze resultaten van de jongens van 12-1 en de staf. Wie had hier van tevoren rekening mee gehouden? Daar kan de club trots op zijn!