Poortugaal blijft scoren

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Sinds 8 oktober is Poortugaal al in the winning mood. In de laatste vijf wedstrijden bleef het ongeslagen en werden maar liefst 11 punten binnengesleept. Afgelopen zaterdag werd opnieuw een overwinning aan de puntenreeks toegevoegd op het zonovergoten sportpark Polder Albrandswaard, dankzij een 2-0 zege op WNC uit Waardenburg. Poortugaal was gelijk goed bij de les en met verzorgd voetbal ging het de strijd aan. Het gevecht vond op het middenveld plaats en pas in de 23ste minuut kon Jeffrey Duijnstee de WNC-doelman laten schrikken met een geplaatst schot. Twee minuten later was het wel raak door een onnavolgbare kapbeweging van Smally Lake, waarbij de keeper het nakijken had. Deze voorsprong bracht meer vertrouwen en de blauw-zwarten zochten de aanval.

Jong elan

Poortugaal werd steeds dreigender en dankzij de 19-jarige Samuel Hooi kon een veilige afstand met WNC worden gecreëerd in de 35ste minuut. Door meerdere blessures werd zijn basisplaats in de hoofdmacht bekroont met een fraai schot laag in de hoek. Na rust wilde WNC duidelijk het heft in handen nemen, maar was onmachtig om het team van trainer Peter Klomp de wil op te leggen. Na afloop meldde hij verheugd, “de jongere spelers breken door en ons jeugdbeleid werpt zijn vruchten af. Daardoor zijn we in de breedte steeds sterker!” Een prachtige opsteker, want met 16 punten uit 11 wedstrijden neemt Poortugaal duidelijk afstand van de staartploegen op een negende plaats.  Aanstaande zaterdag uit tegen ARC met op 26 november thuis de kraker tegen koploper Kloetinge.