Lentegevoel bij wedstrijd 1e elftal

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Het was zaterdag 11 maart 2023. Sv Poortugaal trad thuis aan tegen Zwaluwen (uit Vlaardingen) dat in de 4e divisie A hard vecht om degradatie te ontlopen. Die ploeg had de punten hard nodig. sv Poortugaal wilde het thuispubliek zeker ook vermaken. Hoe verliep dit lenteduel op het veld?

Een zonnetje, wat wolken, licht wapperende vlaggen en nieuwsgierig publiek waren de ingrediënten plus 22 spelers die er een mooie wedstrijd van wilden maken, vergezeld door scheidsrechter Roel van der Werff uit Drunen.

In de eerste helft zag het publiek dat Zwaluwen beschikt over een aantal spelers met een heel goede traptechniek. Met mooie passes werd de achterste linie van de thuisploeg scherp gehouden, sv Poortugaal moest constant waakzaam zijn. Een goed georganiseerde verdediging met als achterste pion doelman Marvin Nootenboom, hield de tegenstander echter knap van scoren af.

Aanvallend probeerde sv Poortugaal ook goed voor de dag te komen. Ook de thuisploeg wist gedurende 90 minuten geregeld de harten van de toeschouwers sneller te laten kloppen. Doelpunten? Die bleven steeds maar uit. Was het dan Zwaluwen dat in de tweede helft via een strafschop aan de leiding kon komen? Nee, ook dat liet Marvin Nootenboom zich niet overkomen.

De score bleef daardoor tot aan het eindsignaal op 0-0 steken. Het was niet waar iedereen voor gekomen was, maar ook dat soort wedstrijden komt elk seizoen wel eens voor. Het laatste kwartier speelde sv Poortugaal met 10 man, nadat Shakur Zichem zijn tweede gele kaart ontving.

Op 25 maart betreedt een compleet elftal het veld bij Nieuwenhoorn, waar om 14.30 uur wordt afgetrapt. Steun van het publiek uit Poortugaal is zoals altijd van harte welkom.