Poortugaal en Feyenoord delen de punten

sv Poortugaal 1

SC Feyenoord

Fanny Waandels (kopbal)
Anoniem (schot)

4e Divisie A

10 december 2022 14:30

Anoniem

Sportpark Polder Albrandswaard
Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Zaterdag speelde sv Poortugaal de laatste wedstrijd voor de winterstop in de 4e divisie A. Tegenstander was sc Feyenoord. De derby trok behoorlijk wat toeschouwers. Zij kregen twee doelpunten en maar liefst twaalf gele kaarten te zien. Andersom was leuker geweest.

Naarmate de wedstrijd vorderde, werd het vertoonde spel steeds leuker om naar te kijken en dat gold ook voor de intensiteit van deze ontmoeting. Eerst zag het publiek twee ploegen die de tegenstander verkenden, zeker de aanval zochten, maar die ook de nodige mensen achterin hielden. sc Feyenoord had een licht speloverwicht, de thuisploeg kwam te weinig aan het eigen spel toe. Het was dan ook wachten op de 0-1. De meegereisde Rotterdamse supporters konden hun ploeg in de 21e minuut zien juichen, nadat Fanny Waandels de 0-1 op het scorebord toverde.

sv Poortugaal was het aan de stand op de ranglijst verplicht wat meer uit de schulp te kruipen en dat gebeurde ook. Een prachtig uitgespeelde aanval werd door Gerwin Lake (Smally) in de 33e minuut bekroond met de gelijkmaker (1-1). sv Poortugaal wilde meer dan een punt, Feyenoord moest voor drie punten gaan.

Daardoor ontvouwde zich een leuk, bij vlagen zeer aantrekkelijk duel, waarin beide teams kansen creëerden. De scheidsrechter van dienst wist echter de hoofdrol op te eisen, door maar liefst een dozijn kaarten aan allerlei spelers te tonen. Elke toeschouwer had daar wel zijn of haar eigen mening over.

Peter Houtman, de stadionspeaker van Feyenoord en voor deze gelegenheid speaker van dienst voor sv Poortugaal, zal ook zijn mening hebben gehad. Uiteindelijk zag hij zijn eigen vereniging een punt pakken tegen zijn werkgever. Iedereen tevreden? Het zou een mooie kerstgedachte zijn.

sv Poortugaal wenst iedereen een mooie winterperiode. Op 21 januari ontvangen we, bij het begin van de tweede helft van het seizoen, FC ’s Gravenzande om 14.30 uur.