Waardevolle zege voor sv Poortugaal

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Vorige week eindigde uw verslaggever door aan te geven dat de tweede helft van de wedstrijd tegen Zwaluwen de burger moed gaf. Afgelopen zaterdag werd dat vermoeden bevestigd toen het eerste elftal van sv Poortugaal een knappe zege behaalde op Nieuwenhoorn.

Het publiek kreeg waarvoor het kwam. Een leuke, aantrekkelijke wedstrijd waarin ook door de thuisploeg met een gezonde portie inzet gespeeld. Dat zorgde ervoor dat Nieuwenhoorn het 90 minuten lang knap lastig had met de spelwijze van sv Poortugaal. Het was zeker geen eenrichtingsverkeer, maar de thuisploeg bleek uiteindelijk in alles net iets scherper. Bij de knappe openingstreffer van Rick Nieuwveld, waaraan een mooie aanval vooraf ging, was er een klein half uur gespeeld. Kort daarop creëerde Nieuwenhoorn in die fase twee grote kansen. Op basis van de eerder genoemde inzet was het Jeffrey Duijnstee die de 2-0 intikte en sv Poortugaal met nog meer vertrouwen richting de thee leidde.

Het tweede bedrijf kwam moeizamer op gang. Slechts de scheidsrechter leek er lustig op los te scoren: hij deelde in dat bedrijf zeven gele kaarten uit, hoewel er geen sprake was van een vijandig wedstrijdbeeld. Wel werd er voor elke meter gestreden. Het thuispubliek en alle betrokkenen rondom het vlaggenschip van de vereniging, haalden opgelucht adem toen Jeffrey Duijnstee in de 84e mimuut knap de 3-0 binnenschoot. De overwinning werd door sommige toeschouwers al op het terras gevierd, hoewel de trouwste fans in de blessuretijd Bjorn Wagenaar ook nog de 4-0 zagen aantekenen. Een knappe overwinning dus.

Komende zaterdag speelt sv Poortugaal thuis om 14.30 uur tegen Siveo’60 in het kader van de 1e ronde van de bekerstrijd. U bent van harte welkom.