Een tegenstander teveel van sv Poortugaal

Nieuwenhoorn

sv Poortugaal 1

4e Divisie A

25 maart 2023 14:30

P.A. de Waard

Sportpark Nieuwenhoorn
Rijksstraatweg 270
3223KE
HELLEVOETSLUIS

Afgelopen zaterdag speelde sv Poortugaal voor de competitie tegen het gepromoveerde Nieuwenhoorn. Een lastige ploeg die in goeden doen is en na zaterdag zelfs nog beter boven in de ranglijst meedraait. Wat gebeurde er?

Vol goede moed trok de ploeg van Peter Klomp naar Nieuwenhoorn waar die, zo bleek later die avond, net zo’n slechte start kende als Oranje tegen Frankrijk. Al in de tweede minuut wist Melvin Winterberg uit een strafschop de openingstreffer voor de thuisploeg aan te tekenen: 1-0. Daar moest dus meteen op geanticipeerd worden, al was dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Niet alleen de gastheer bleek een geduchte tegenstander, ook de wind had die eerste helft duidelijk de kant van Nieuwenhoorn gekozen. Na een kwartier was het Christiaan Debaghian die de 2-0 liet aantekenen en toen sv Poortugaal net van die schrik was bekomen, werd het via Lukas Hamann al 3-0. Er waren toen 23 minuten gespeeld. Dit was de ploeg uit Poortugaal dit seizoen eerder overkomen, tegen ARC en toen rechtte men de rug in het tweede bedrijf. Zou dat vandaag ook lukken?

Jeffrey Duijnstee bleek wederom van grote waarde in de aanval van de middenmoter. Na iets meer dan een half uur zorgde hij voor de 3-1. Zou de wind dan in het tweede bedrijf de bezoekers wat meer steunen? Gelukkig wel, zodat niet alleen dit natuurelement de schuld van de nederlaag kon worden aangerekend. De 3-1 achterstand bleek voor Nieuwenhoorn wel comfortabel genoeg om de wedstrijd uit te kunnen spelen. In minuut 85 werd het nog 4-1 door Frank Molendijk. Klinkende cijfers die door Jeffrey Duijnstee toch nog iets draaglijker werden gemaakt. Eindstand 4-2.

De supporters hopen dat a.s. zaterdag de drie punten weer eens in Poortugaal blijven. Tegenstander is dan ODIN’59. De wedstrijd begint om 14.30 uur.