sv Poortugaal MO15-1 - Zwaluwen MO15-1

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Na de valse start van vorige week vandaag een thuiswedstrijd. Helaas een paar zieken en geblesseerden dus werd er een beroep gedaan op de meiden van de MO15-2 die precies voor ons hun wedstrijd moesten spelen, groot compliment voor Lieke en Eileen, top gespeeld beiden.

De sfeer onder de meiden was goed maar op een of andere manier waren ze heel rustig in de kleedkamer, waren ze nou echt met de wedstrijd bezig? Was voor André in ieder geval een stuk makkelijker zo om de opstelling en instructies door te geven.

De manier van spelen iets aangepast, door Jessie als ouderwetse voorstopper neer te zetten en Stefanie daar een stuk achter was er meer rust achterin.

In de 13e minuut kregen we een strafschop, we waren al de hele tijd beter en een doelpunt hing in de lucht maar door middel van de gegeven strafschop kwamen we op voorsprong. Eigenlijk uit het niets en misschien wel de eerste echte aanval van Zwaluwen werd de gelijkmaker gescoord. Dat was het sein dat we wel even door moesten pakken. Dat werd dan ook gedaan wat resulteerde in de 2-1 van Kyvana. Guillia mocht in de eerste helft nog de 3 en de 4-1 maken waarmee we de rust in gingen.

Ging best goed vonden we maar we moeten uiteraard wel wat te zeiken hebben als trainers 😂 dus een flinke donder speech ( not ).

De 2e helft was rommelig en door het toch nog warme weer en de inspanningen die al waren geleverd was het beste er wel vanaf. Er werd af en toe heerlijk gecombineerd en van achter opgebouwd maar er waren ook wat gemakzuchtige foutjes waardoor we 2 tegen doelpunten om ons oren kregen.

Zelf scoorden we gelukkig ook nog 2 x en doelpuntenmaker is Guillia genaamd. We hadden nog wel vaker kunnen scoren maar vooral Karlijn die echt een goede wedstrijd speelde was onfortuinlijk in de afronding.

Al met al een goede revanche op de wedstrijd van vorige week en op naar de volgende.