Laatste.

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Sv Poortugaal JO19-1 – KMD JO19-1; 4-1 (0-0)
Zaterdag 03 december 2022
Competitie.

Laatste.

Vandaag de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie in de 4e divisie, tegen de nummer 2 van de ranglijst Klein Maar Dapper. Een pittige wedstrijd dus in het verschiet. En koud!

De wedstrijd stond onder leiding van een oude bekende, Martien Meiland (Meiland - sv Poortugaal). Op een (onterechte?) rode kaart na voor 1 van onze verdedigers 1 minuut voor tijd, viel er vandaag niets aan te merken op de leiding.

Door blessures werd een aantal spelers gemist en konden we terugvallen op jongens uit JO19-2. Uit niets bleek dat KMD op de 2e plaats stond. De 1e helft hebben ze geen kans gecreëerd en de eerlijkheid gebied te zeggen dat Poortugaal ook geen kansen kreeg. Het ging gelijk op. Maar zeker was dat verliezen vandaag niet nodig is.

Rusten met 0-0 en de draad maar weer oppakken in de 2e helft. Eerst een warme kop thee en weer even opwarmen, want koud was het. Voor het publiek was het ook afzien, dat ging een kwartier voor tijd al naar binnen. Of was dat omdat het grote Oranje begon op het grote scherm in de kantine?

Aanvankelijk leek de 2e helft op de eerste helft, tot de 22ste minuut toen Vince de bal van links voorgaf, waarna Mirza de bal met wat kunst- en vliegwerk achter de keeper van KMD wist te krijgen, 1-0. Dat smaakte naar meer.

En de beer was inderdaad los, want in de 29ste minuut was het Koen die de voorsprong verdubbelde, 2-0. KMD was het nu helemaal kwijt. Hadden ze Poortugaal onderschat? Zelfs Lennie trok mee ten aanval en wist in de 34ste minuut bijna zelf de 3-0 aan te tekenen, maar het was Dante die de goal op zijn naam kreeg. Dante gaf de bal het laatste zetje over de doellijn heen, 3-0. Maar in de 39ste minuut wist Lennie toch zelf een keer te scoren. Gelukkig was hij er toen nog niet uitgestuurd, 4-0.

Poortugaal vond het verder wel best zo en wilde op het gemak de wedstrijd uitspelen en naar Oranje gaan kijken. KMD profiteerde daar toch nog van en wist de eretreffer te maken, 4-1. Al met al een eenvoudige overwinning.

Het serieuze werk is voor nu even klaar. Dit was de laatste competitiewedstrijd. Nog een paar trainingen dit jaar en dan in januari 2023 de draad weer oppakken. Sommige ploegen moeten nog een wedstrijd en er zijn ploegen die zelfs nog 2 wedstrijden hebben te gaan, maar zeker is dat Poortugaal sowieso 5 ploegen onder zich houdt, dus een mooie middenmoter is. Handhaven is dus gelukt! Goed werk mannen! En Oranje won uiteindelijk met 3-1!

Tot 2023!