Geel.

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Sv Poortugaal JO19-1 – Nieuwenhoorn JO19-1; 3-0 (1-0)
Zaterdag 08 oktober 2022
Competitie.

Vandaag moesten we vlak voor tijd wisselen van shirt, want Nieuwenhoorn speelde in het zwart en dat lijkt te veel op onze eigen donkere shirts. In het geel dus vandaag. Hopelijk is dat vandaag het enige geel dat we zien.

Al vrij snel na het beginsignaal van de scheidsrechter kwam Poortugaal op een 1-0 voorsprong. In de 4e minuut werd Mirza gelanceerd en die maakte het mooi af, 1-0. Een goed begin is het halve werk. We gingen er eens goed voor zitten op de (rookvrije) tribune.

Hoewel Nieuwenhoorn iets beter oogde dan tijdens ons eerdere treffen tijdens de beker, werden ze eigenlijk nooit echt gevaarlijk, een makkelijke middag voor onze keeper.

Er werden kansen zat gecreëerd, maar een doelpunt zat er in de eerste helft niet meer in. Aan de thee met een 1-0 voorsprong.

Na de rust was het ook al snel raak, maar sneller dan in de 1e helft. Nu was het Quinton (Q) die boven alles en iedereen uit torende en met het hoofd de bal achter de keeper van Nieuwenhoorn plaatste in de 1ste minuut van de 2e helft.

Dat zit toch iets gemakkelijker, met een voorsprong van 2-0. Poortugaal bleef doorgaan met aanvallen. Dat leverde in de 10e minuut nog 1 doelpunt op, 3-0 door Dion, maar verdere doelpunten bleven uit.

Al met al een makkelijke overwinning. Drie punten bijschrijven en Poortugaal staat met 6 punten uit 3 wedstrijden op de ranglijst. Na alle uitslagen ontvangen te hebben blijkt dat we hiermee op dit moment op de 3e plaats staan, achter Wilhelmus en VFC. Nieuwerkerk JO19-1 staat ook op 6 punten na 3 wedstrijden, maar heeft een iets minder doelsaldo. Nieuwerkerk is volgende week de tegenstander.

Zaterdag 15 oktober 2022 reizen we af naar Nieuwerkerk alwaar om 14.00 uur afgetrapt wordt tegen Nieuwerkerk JO19-1 en als de berichten kloppen op veld 1.

Oh ja we zagen vandaag toch nog een keer geel, maar dat was een kaart voor de tegenstander.