Fase 3.

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Sv Poortugaal JO13-5 – Hellevoetsluis JO13-3JM; 0-2 (0-0)
Zaterdag 28 januari 2023
Competitie 4e klasse.

De kop is er af! De 3e fase van dit seizoen is begonnen en we trapten vandaag om 11.45 uur af tegen Hellevoetsluis, op veld 6. Dus ook maar weer tijd voor een verslagje over onze JO13-5.

Na een lange winterstop is het weer tijd voor het serieuze werk. Hoe zal de conditie er voor staan bij de jongens? Op 10 december 2022 werd de laatste wedstrijd gespeeld en bij de trainingen die er sindsdien geweest zijn was de opkomst ook niet optimaal en dan moet er vandaag ook nog eens op een echt grasveld gevoetbald worden. Een zware wedstrijd dus?

In de eerste helft leek Hellevoetsluis licht de overhand te hebben, maar konden onze jongens aardig partij bieden. Het lukte zelfs om ook nog regelmatig bij de keeper van Hellevoetsluis in de buurt te komen, maar tot echte kansen kwam dat niet. Ook Hellevoetsluis wist eigenlijk geen potten te breken. En zo werd de rust gehaald met een 0-0 tussenstand.
Kennelijk waren de jongens wat ingedut in de rust, want binnen 8 minuten in de 2e helft stonden we ineens 0-2 achter. Rug recht en kop omhoog en proberen te herstellen. Helaas lukte dat niet, maar ook Hellevoetsluis wist niet meer te scoren. En zo eindigde deze 1e wedstrijd in de 3de fase in een kleine nederlaag. Op naar de 2de wedstrijd.

Komende week weer lekker trainen en ons klaar maken voor de wedstrijd van zaterdag 4 februari. Dan moet er (vroeg!) afgereisd worden naar Middelharnis om om 09.00 uur aldaar aan te treden tegen Flakkee JO13-2. Op het hoofdveld!