11-3-2023 sv Poortugaal MO15-1 - DBGC MO15-1

3172XC
POORTUGAAL

11-3-2023 sv Poortugaal MO15-1 - DBGC MO15-1

Na bijna 4 weken geen voetbal voor het team mogen ze eindelijk weer. Zou het doorgaan met zulk slecht weer….. ja dus.

In de week voor deze wedstrijd was het weer echt héél erg slecht. Als de opkomst dan zo hoog is geeft dat wel aan dat deze meiden ( plus ouders ) de juiste spirit hebben. Peter en ik hebben nagedacht onze training te cancelen, echter als de meiden willen dan moeten wij er zeker zijn.

Maar dan vandaag; iedereen zoals bijna altijd op tijd aanwezig, de sfeer in de kleedkamer wat jolig, dit was ook terug te zien in de warming up. Beetje laconiek en niet gefocust.

De wedstrijd begint en wordt gemakzuchtig begonnen. Duels worden niet aangegaan. Buiten dat waren de meiden nog steeds sterker dan hun tegenstanders vandaag maar tot een echte wedstrijd en leuk voetbal kwam het niet.

Uiteraard kwamen de kansen als nog doordat het verschil aan kwaliteit te groot was. Guillia kreeg een paar keer de kans om op de goal te schieten maar was ook mede door het slechte veld onfortuinlijk. Dan toch een schot op de goal, houdbaar maar doordat de keepster niet goed staat rolt de bal er in. 1-0 voor sv, verdiend dat zeer zeker.

2e helft

Beetje het zelfde verhaal maar wel een aanvallender Poortugaal aan de hand van Anna op het middenveld. Zoveel beter maar toch de tegenstanders het gevoel geven dat er wat te halen is, dat was het geval.

Waar normaliter ons middenveld en aanval alles afjagen lieten ze de tegenstanders hun gang gaan. Doordat Esmee de hele wedstrijd alert bleef werden de spaarzame kansen in de smoor gedrukt.

De 2-0 kwam echt uit de lucht vallen. Rosanne schiet de bal richting goal, de bal gaat hoog, hoog en hoog genoeg om over de keeper heen te gaan….. haar 1ste goal in haar carrière….

Vlak achter de 2-0 maakt Guillia de 3-0 wat ook de eindstand is.

Eerlijk, dit was geen beste wedstrijd. Echter als je slechte wedstrijden wint dan kan je eind komen.

Volgende week richting Roosendaal met de meiden.