Geluk.

Oostplaatseweg 19
3241LV
MIDDELHARNIS

De Jonge Spartaan JO13-2 – sv Poortugaal JO13-5; 0-0 (0-0)

Zaterdag 15 april 2023

Competitie.

Geluk.

In zo’n competitie waarin je maar 1 keer tegen elkaar speelt hebben wij altijd de mazzel van de uitwedstrijden naar het eind van de wereld, Middelharnis. Zo hadden we eerder al een uitwedstrijd tegen Flakkee en vandaag mochten we in alle vroegte vertrekken naar De Jonge Spartaan (DJS), want het zijn dan ook nog eens wedstrijden die nog in het donker beginnen. Gelukkig konden we zowel heen als terug gebruik maken van de Heinenoordtunnel.

Aangezien beide ploegen in dezelfde kleuren spelen, moest 1 van de partijen met  het shirt binnenstebuiten voetballen. Dat werd in dit geval de thuisploeg, waardoor onze jongens gewoon trots konden verschijnen in onze eigen clubkleuren.

Het werd zo’n wedstrijd. Een wedstrijd waar we eindelijk eens de bovenliggende partij waren en we dus eigenlijk de 3 punten hadden moeten pakken, werd een wedstrijd van op de helft van de tegenstander spelen en heel erg veel kansen creëren, maar geen doelpunten maken. Hij wilde er vandaag gewoon niet in.

Maar 10 seconden voor tijd kregen we toch nog de kans om de 3 punten mee naar huis te nemen. Vanuit een corner pakte een veldspeler van DJS de bal klemvast op de doellijn, een zeker doelpunt voorkomend. De scheidsrechter kon dan ook niet anders dan de bal op de stip te leggen.

De druk en het gegeven dat dit echt de allerlaatste mogelijkheid van de wedstrijd zou zijn werd ons kennelijk te veel (of was het doel te laag?). De bal ging over het doel heen. Helaas geen 3 punten.

Dat is natuurlijk jammer, maar aan de andere kant kan je zeggen dat we de 0 hebben gehouden en ons eerste punt hebben behaald. De stijgende lijn is ingezet? Hard gewerkt mannen. Helaas zat het ons vandaag niet mee.

Komende week weer lekker trainen met z’n allen en op naar de volgende wedstrijd. Gelukkig weer een thuiswedstrijd en niet zo heel vroeg. Op zaterdag 22 april wordt er thuis om 11.15 uur afgetrapt (waarschijnlijk op veld 7) tegen Hekelingen JO13-3, respectievelijk de nummer 12 tegen de nummer 9 van de ranglijst. Weer aan de bak dus!

Alle support is welkom!