sv Poortugaal toont veerkracht

sv Poortugaal 1

Capelle

Dennis van der Heijden (penalty)
Dennis van der Heijden
Anoniem (schot)
Frank de Regt
Lars Bosscha
Bradley el Idrissi (afstandschot)
Joshua Kassels
Fanny Waandels
Dennis van der Heijden
Jawad Bellahsan
Salaheddine El Mahjoubi
Steven Edwards
Anoniem (schot)

4e Divisie B

23 september 2023 14:30

X. Stoffer

Sportpark Polder Albrandswaard
Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Wat was het weer een feest langs de lijn bij ons eerste elftal. Een sterk Capelle was voor het grootste gedeelte van de eerste helft de baas op ons hoofdveld. Enkele tactische wijzigingen van onze trainer zorgde voor de ommekeer. Die zag het publiek vlak voor rust aankomen. Dat er uiteindelijk ook nog werd gewonnen, zorgde voor een opperbeste stemming aan de kant van het thuisfront.

De wedstrijd stond onder leiding van Xander Stoffer. Na 17 minuten beoordeelde hij een actie van Ricardo van Twist als een overtreding en gedecideerd wees hij naar de stip. De strafschop (volgens uw verslaggever de derde die we in drie weken tegen kregen) werd keurig door Dennis van der Heijden benut. De voorsprong van Capelle gaf de gasten nog meer zelfvertrouwen, nadat ze de wedstrijd al scherp waren begonnen. Toen dezelfde Van der Heijden tien minuten later de 0-2 aantekende, leek Capelle op rozen te zitten.

Als je dit seizoen meerdere wedstrijden van sv Poortugaal 1 hebt gezien, dan weet je dat de wedstrijd pas na 90 minuten is gespeeld. De technische staf overlegde, zag mogelijkheden, verplaatste hier en daar wat spelers en het ging beter lopen. Een knap doelpunt van Smally Lake zorgde in de 45e minuut voor de aansluitingstreffer. sv Poortugaal wilde een resultaat boeken en dus werd de tweede helft een mooi vervolg van het laatste deel van het eerste bedrijf. Er werd gestreden in elk duel, we wisten het middenveld onder controle te krijgen en de thuisploeg kon z'n favoriete spelletje spelen. Een werkelijk prachtig doelpunt van Bradley El Idrissi leverde de gelijkmaker op. Er was nog een half uur te spelen. Zou er stiekem nog meer inzitten?

De wissel in de 78e minuut bleek in deze wedstrijd goud waard te zijn. Waar Desailly Sousa in het veld kwam voor Smally Lake, die zijn waarde al had bewezen, deed Desailly dat binnen vier minuten ook. Met een actie waarvan niemand wist waar die zou eindigen, leek alleen de invaller zelf te weten dat zijn doelpoging vanmiddag goud waard zou zijn. Even later stond de 3-2 op het scorebord. Het in groten getale opgekomen publiek van Capelle moest wederom een teleurstelling wegslikken.  sv Poortugaal daarentegen is na vijf wedstrijden gedeeld koploper. Het zorgt ervoor dat er rustig kan worden toegewerkt naar de uitwedstrijd, de derby tegen Heerjansdam, a.s. zaterdag. Aanvang ook dan om 14.30 uur.