Peter breekt z'n klomp bij sv Poortugaal

sv Poortugaal 1

RKAVV

Mike ten Kroode
Dion Hooi (schot)
Nick Gardenier

4e Divisie B

28 oktober 2023 14:30

R.A.H.J. Souwen

Sportpark Polder Albrandswaard
Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Er zijn van die wedstrijddagen waar je als speler of supporter van sv Poortugaal naar uitkijkt. De thuiswedstrijd tegen RKAVV was er zo een. Waarom? Het was een weerzien met de zeer gewaardeerde oud-trainer van sv Poortugaal, Peter Klomp. Daarnaast stonden beide ploegen op 14 punten, zoals meerdere teams in de afdeling. Het kon een spannend potje worden.

Het arbitrale trio, geheel afkomstig uit het Brabantse, hadden er ook al zin in. Voorafgaand aan de wedstrijd zat de sfeer er in de bestuurskamer goed in. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam de zon steeds vaker tevoorschijn en dat gold ook voor het publiek.

Dan de wedstrijd zelf. In de eerste helft was het aantal doelrijke kansen nog wel op twee handen te tellen. RKAVV had drie kansrijke afstandsschoten die Marvin Nootenboom op een krachtige wijze uit het doel ranselde. sv Poortugaal daarentegen trof vlak voor rust de lat trof op een moment dat iedereen al stond te juichen. Maar voor een bal op de lat krijg je geen (doel)punt toegekend, dus het moest maar in de tweede helft gebeuren. En zo geschiedde.

Een prachtige voorzet van de goed spelende Stan Maas bracht divisietopscorer Bradley El Idrissi keurig in stelling om de 1-0 aan te tekenen. Zou het zo’n mooie middag worden? Helaas dacht Dion Hooi daar anders over. Namens de bezoekers scoorde hij voor de ploeg van Peter Klomp drie minuten later de gelijkmaker. Er was nog een half uur te spelen. Het publiek ging er eens goed voor staan en zitten.

Een prachtige actie van Smally Lake, die zes man uitspeelde alsof ze er niet stonden, gaf Bradley de kans zijn tweede doelpunt van de dag te scoren. Weer was het feest! RKAVV moest weer aan de tactiek schaven. Toen even later Bradley echter zijn hattrick volmaakte was het verzet gebroken. Peters klomp brak definitief, het was Bradley die hoogstpersoonlijk RKAVV velde, maar de winnaars van de dag waren natuurlijk het publiek en de huidige succesvolle trainer van sv Poortugaal: Oscar Biesheuvel.