sv Poortugaal uiteindelijk licht tevreden bij ASWH

Reeweg 75 B
3342AA
HENDRIK-IDO-AMBACHT
tel. 078-6813552 (Hoofdkantine di-vr-zo)

Het was de laatste uitwedstrijd van 2023 voor sv Poortugaal. En wat voor één: tegen de ploeg die met afstand de ranglijst in de 4e divisie aanvoert: ASWH. Ga er maar aanstaan om die verdediging te verslaan. Dat lukte een paar keer bijna… wat voor wedstrijd zag het publiek?

Eigenlijk een heel leuke wedstrijd waarin pittige duels niet werden gemeden, waarin beide ploegen mooie combinaties op de mat legden en zij ook diverse kansen wisten te creëren.

In de eerste helft gaf sv Poortugaal weinig weg, had het volgens velen een strafschop moeten krijgen toen Bradley El Idrissi wilde aanleggen, maar de bal vlak voor zijn voeten werd weggewerkt. De scheidsrechter beoordeelde de verdedigende actie als reglementair. Het zorgde er mede voor dat de ploegen met een 0-0 stand de handen en voeten even op konden warmen.

In het tweede deel van de wedstrijd was het aanvankelijk ASWH dat het initiatief nam en een aantal keer dreigend voor het doel van Marvin Nootenboom kwam. De ploeg uit Albrandswaard wist er steeds toch goed onderuit te voetballen en gaandeweg de tweede helft ook een paar grote kansen te verwerven. Het lukte beide ploegen alleen niet om de goede keeper van de tegenstander te passeren.

In de slotfase claimde ASWH een strafschop, maar ook deze keer weigerde de leidsman naar de elfmeterstip te wijzen. De beginstand werd dus de eindstand, daar was uiteindelijk iedereen redelijk tevreden mee.

A.s. zaterdag speelt sv Poortugaal de laatste thuiswedstrijd van 2023, wanneer het sc Feyenoord ontvangt. Vanaf 14.30 uur strijdt de ploeg van Oscar Biesheuvel voor drie kersverse punten.