Goede start eerste elftal

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Het vlaggenschip van onze vereniging, het eerste elftal, is op 26 augustus al begonnen aan de competitie in de vierde divisie D. De tegenstander in de eerste speelronde was een oude bekende, nl. Westlandia. Oude bekende? In de voorbereiding op dit seizoen werd het nog 0-0. Deze keer werd wel de winst gegrepen.

Na een minuut stilte, naar aanleiding van het overlijden van Piet de Heer (al 57 jaar lid van de vereniging) begon sv Poortugaal fel aan het duel. Dat zorgde ervoor dat het publiek dat zich op deze wedstrijd had verheugd, al snel werd beloond voor de komst naar het Sportpark Polder Albrandswaard. Na een goede combinatie was het namelijk Sven Breukhoven die in de 4e minuut van de wedstrijd doelman Jordie van Leeuwen al wist te passeren. Blijdschap in Albrandswaard, alom: 1-0.

De toeschouwers gingen er eens goed voor zitten en staan, hopend op misschien wel een historische wedstrijd. Dat werd deze partij helaas niet. De eerste helft bood niet zo heel veel bijzondere momenten, al hoopte Stan Maas met name aan het einde van die helft nog op een penalty. De goed leidende scheidsrechter Babat uit Bergen op Zoom, leek zichzelf alleen beloofd te hebben in deze eerste wedstrijd van het seizoen geen penalty's te geven. De ruststand was daarom ook 1-0.

In de tweede helft wist sv Poortugaal ook meer kansen te creëren dan Westlandia. Heel grote kansen op de 2-0 bleven echter uit en het publiek was bang voor een tegentreffer. Zo gaat het immers vaak als je zelf je kansen niet benut. Zonder penalty lukte het ook: het was de goed ingevallen Jordi Dekker die in de 80e minuut de 2-0 binnentikte. Rust in de tent, zou je zeggen. Maar schijn bedriegt. Na een goede aanval was het Sergi Roeleveld die namens de bezoekers iets terugdeed. De 2-1 leek het publiek wat in vertwijfeling te brengen. Wordt het zo'n middag dat het op het einde helemaal verkeerd gaat?

Nee, zover liet het team het niet komen. Sterker nog: waar het kon zocht sv Poortugaal de aanval. Het leverde meerdere momenten op waarbij het publiek al opstond om de ploeg toe te juichen of om even ineen te krimpen. De grootste kansen waren echter voor de blauw--zwarten. Toen er in de laatste seconden nog een keer een aanleiding voor een penalty was, werd het verzoek niet gehonoreerd. Verbazing alom, al werd die direct omgezet in een gevoel van opluchting toen de  scheidsrechter meteen maar affloot.

Komende zondag speelt sv Poortugaal de tweede wedstrijd van het seizoen. Dan wordt er gespeeld bij HBS. Aanvang dan om 14.00 uur.