sv Poortugaal en Smitshoek scoren allebei twee keer

Smitshoek

sv Poortugaal 1

Angelo Djaniny Lopes Mendes (schot)
Luc Delmee (schot)
Tim Zandwijk

4e Divisie B

14 oktober 2023 14:30

F. Berg

Sportpark Smitshoek
Smitshoekse Baan 25
2993BZ
BARENDRECHT

Na de onverwachte nederlaag tegen VOC trok sv Poortugaal zaterdag naar Smitshoek voor de derby tegen de gelijknamige voetbalvereniging. Veel supporters hadden hetzelfde idee en zij kregen waarschijnlijk geen spijt van hun keuze. Het werd een leuke, open wedstrijd.

De ploeg van trainer Oscar Biesheuvel oogde gemotiveerd, zocht de ruimtes en creëerde vanaf het begin kansen. Dat gaf de burger moed, ondanks een snelle tegenaanval van de thuisploeg die door Angelo Lopes Mendes werd benut. Het scorebord vertelde dat er pas 13 minuten gespeeld waren, dus er was nog alle tijd om de schade te herstellen. Er was echter één probleem: na 15 minuten speler stond er 2-0 op datzelfde telraam, na een doelpunt van Luc Delmee.

Vreemd, maar het meegereisde publiek had toch echt het idee dat ploeg in het geel de betere was. In de loop van de wedstrijd werd dat ook wel bevestigd. Sv Poortugaal creëerde veel kansen, volgens uw verslaggever meer dan vv Smitshoek dat ook gevaarlijk was in de omschakeling. De buitenspelers van beide ploegen hadden misschien wel de middag van hun leven: er was steeds heel veel speelruimte voor hen beschikbaar. Lang verhaal kort: Shakur Zichem herstelde een kwartier voor het rustsignaal van scheidsrechter Franklin Berg de schade enigszins: 2-1.

Wat er in de kleedkamers gezegd is, weten we niet, maar feit was dat het bij sv Poortugaal iets waardevols moet zijn geweest, want binnen vijf minuten in de tweede helft tekende Bradley El Idrissi de voor de gelijkmaker. Het was het hoogtepunt van dit gedeelte van de wedstrijd. Beide ploegen creëerden nog kansen, het publiek uit Poortugaal ging gezien de kansenverhouding waarschijnlijk niet helemaal tevreden naar huis, zeker na de grote kans van invaller Tarik Amezian in de blessuretijd. Evengoed had de thuisploeg in de tegenaanval, letterlijk vlak voor het eindsignaal ook nog de winnende treffer aan kunnen tekenen. Kortom: bij dat eindsignaal stond op het scorebord 2-2. Dat was toch een stuk prettiger dan de tussenstand na 15 minuten.

Komende dinsdag speelt sv Poortugaal 1 thuis voor de VoetbalRijnmond Cup tegen GHVV’13, aanvang 20.00 uur. Zaterdag is er een dagje vrij en op zaterdag 28 oktober ontvangen we dan RKAVV, de huidige ploeg van oud-trainer Peter Klomp. Aanvang, zoals gebruikelijk om 14.30 uur.