Broedertwist?

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

sv Poortugaal MO17-2 – sv Poortugaal JO14-2; 1-3 (1-1)

Zaterdag 26 augustus 2023

Vriendschappelijk.

Broedertwist?

Wat doe je als verslaggever als je zoon voetbalt tegen je dochter? En hoe noem je dat dan? Broedertwist, zustertwist of broeder-zustertwist? Voor wie ben je dan? En vanuit welk perspectief schrijf je dan een dergelijk verslag? Voor de lieve vrede hoop je op een gelijkspel.

In de week voorafgaand aan deze wedstrijd waren de meiden hun messen al aan het slijpen en werd ook thuis al ten stelligste gesuggereerd dat de meiden dit wel even zouden gaan winnen. De jongens moesten maar vooral goed uitkijken.

Uiteindelijk viel het allemaal mee en werd het een leuke pot voetbal. Kennelijk waren de jongens minder erg onder de indruk dan aanvankelijk gedacht werd en wisten ze de meeste kansen te creëren. Ze wisten echter maar 1 keer het net te vinden en een oude voetbalwet zegt dat als je je kansen zelf niet afmaakt je geheid tegen een tegendoelpunt oploopt. De meiden kregen ook wat kansjes en wisten de eerste helft ook 1 keer het net te vinden, zodat we de rust ingingen met 1-1 op het scorebord.

Na de thee een wat ander spelbeeld. De kansen voor de jongens waren minder dan in de eerste helft en dat gold ook voor de meiden en speelde zich de wedstrijd nu vooral af tussen de 16-metergebieden, de slag op het middenveld. De jongens wisten echter nog wel 2 van hun kansen om te zetten in doelpunten, waardoor de eindstand in het voordeel uitviel van JO14-2; 1-3.

In de loop van de 2e helft ging langzaam het kaarsje uit bij de jongens en de meiden, dus conditioneel is er nog wel wat werk te verzetten zo in het begin van het seizoen. Nog een week lekker trainen en dan gaan we ons opmaken voor de start van het seizoen. Zaterdag 2 september gaat het namelijk weer om het ‘echie’. Aan de bak dus!

Zaterdag start dus de competitie en speelt MO17-2 thuis tegen Barendrecht MO17-1 om 12.45 uur, op veld 7. Een veld eerder, dus veld 6, wordt de wedstrijd van JO14-2 tegen WCR JO14-1 gespeeld, om 12.30 uur. Gelukkig naast elkaar, zodat de aandacht enigszins verdeeld kan worden.

Foto’s van deze wedstrijd zijn te vinden in het fotoboek op de website van sv Poortugaal!