Twee uur!

Spinozaweg 498
3076ET
ROTTERDAM

DRL JO14-1 – sv Poortugaal JO14-2; 2-4 (1-2)

Zaterdag 09.09.2023

Competitie (?)

Twee uur!

Vandaag moesten we ons wagen in de Leeuwenkuil, met 30 graden en volop zon. Het algemene advies is dan, zeker bij kinderen, om niet te lang in de volle zon te staan, laat staan te voetballen. Daar hadden ze bij DRL niet zo’n boodschap aan. De wedstrijd begon al later dan gepland, waardoor de warming up dus al langer duurde, en was uiteindelijk zo’n 2 uur later (1 helft duurt 35 minuten) pas afgelopen. De scheidrechter van dienst had vandaag niet zo’n haast.

Uiteindelijk konden we, voor wat het waard is, van het veld stappen met een 2-4 overwinning. Voor de wedstrijd was al duidelijk dat deze wedstrijd nog wel gespeeld zou worden, maar dat DRL verder niet meer zou meedoen aan deze competitie. DRL en haar resultaten waren reeds voor aanvang van de wedstrijd uit de ranglijst gehaald. Dat betekent overigens dat Spartaan’20 weer op 1 wedstrijd staat en dat Poortugaal nu met 4 punten uit 2 wedstrijden op de eerste plaats staat.

Voor beide ploegen dus moeilijke omstandigheden vandaag en dan ook nog eens op het hete kunstgras. Gelukkig kon het publiek wel plaatsnemen in de schaduw, op de tribune. Helaas moest Rishaan zich vanmorgen vanwege ziekte afmelden en dus hadden we een wissel minder. Gelukkig kwam Anna naar haar broer Floris kijken en had ze toevallig haar voetbalkleding in de auto liggen. Dus gauw omgekleed en aansluiten bij de mannen. Met deze omstandigheden is het nu eenmaal prettiger om wat extra mensen te hebben.

Poortugaal begon echter niet zo scherp aan de wedstrijd dan gehoopt en verwacht en kwam zelfs op een 1-0 achterstand. Gelukkig werd dit nog voor de rust hersteld. In de 36te (!) minuut was het Shaywan die de gelijkmaker wist te maken en vrij snel daarna, in de 39ste minuut was het Jenayro die Poortugaal vlak voor rust op voorsprong zette, 1-2.

Na de rust startte Poortugaal beter dan de eerste helft en dat resulteerde in de 7de minuut in de 1-3 door Jessy. DRL wist het met vereende krachten nog spannend te maken door de 2-3 aan te tekenen, maar uiteindelijk stelde Poortugaal de overwinning veilig door een doelpunt in de 42ste minuut van Bjorn 2-4. In de 47ste minuut vond de scheidrechter het gelukkig ook genoeg en blies voor het laatst!

Douchen lukte vandaag niet, want anders hadden we door kunnen rijden naar Beverwijk!

Anna bedankt voor je hulp.