Mag ik dat zeggen?

3207JZ
SPIJKENISSE

Mag ik dat zeggen?

Wat doe je als je als verslaggever van trots naast je schoenen staat bij het kijken naar een wedstrijd van onze JO14-2? Wat doe je als verslaggever als je met name trots bent op 1 speler in het bijzonder? Wat doe je als verslaggever als die speler de keeper is die zijn team door de wedstrijd sleept? Wat doe je als verslaggever als je die keeper onverschrokken redding na redding ziet maken en zo 3 punten voor zijn ploeg ziet pakken. Wat doe je als verslaggever als de relatie die je met die speler hebt vader en zoon is. Mag je dat dan allemaal zeggen? Ja! Deze keer mag dat. Moet je natuurlijk niet te vaak doen, maar papa was enorm trots!

Omdat de brug richting Spijkenisse dicht was voor het verkeer en we dus om moesten rijden via de Botlekbrug, verzamelden wij ons bij hoge uitzondering eens bij de tegenstander, om 7.45 uur. Dan heb je nog wat aan je dag!

Over naar de wedstrijd, dat gezegd hebbende. Op het achterste veld van Spijkenisse werd iets na 08.30 uur de bal aan het rollen gebracht. Oppassen geblazen want op het iets te lange en natte gras kon het wel eens zwaar worden en kan de bal zomaar doorschieten.

Tot vlak voor rust leek er geen vuiltje aan de lucht voor Poortugaal. Spijkenisse wist geen vuist te maken en gaandeweg de wedstrijd begonnen zij ook steeds meer te mekkeren tegen hun eigen scheidsrechter.  Na 11 minuten stond Poortugaal al op een riante 0-2 voorsprong door doelpunten van Jenayro (10de minuut) en Rishaan (11de minuut). De voorsprong werd nog rianter in de 22ste minuut door Jenayro, 0-3.

Kennelijk wat overmoedig geworden wist Spijkenisse kort voor rust toch nog de aansluiting te vinden en het toch weer spannend te maken. Zij wisten vrij kort achter elkaar 2 doelpunten te maken (31ste en 33ste minuut), zodat we toch met enigszins dicht geknepen billen de rust wisten te halen met een 2-3 voorsprong.

Na de thee een Spijkenisse dat bleef aandringen, maar iedere keer stuitte op de verdediging van Poortugaal of diens keeper. Door diverse spectaculaire reddingen wist Floris zijn doel in de 2de helft schoon te houden en werd hiermee de Man of the Match (mag ik dat zeggen?).

Poortugaal bleef echter op de counter gevaarlijk en waar achterin de 0 werd gehouden konden onze voorwaartsen er gelukkig toch nog 2 bij prikken, zodat de uiteindelijke uitslag in het voordeel van Poortugaal uitviel, 2-5. In de 18de minuut van de tweede helft zorgde Alesander voor wat meer lucht, 2-4 en uiteindelijk wist Jenayro zijn hattrick compleet te maken door uiteindelijk de 2-5 op het scorebord te zetten.

Al met al een dik verdiende overwinning. Goed en hard gewerkt mannen! We zijn trots op jullie! Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!

Volgende week zaterdag 07 oktober mogen we thuis vriendschappelijk aantreden tegen de Betrokken Spartaan JO14 om 08.30 uur op veld 1.