Doordeweeks.

Smitshoekse Baan 25
2993BZ
BARENDRECHT

Hoe vaak maak je dat mee? Zo vroeg in het seizoen al een avondwedstrijd doordeweeks? Het is nog maar de 2e wedstrijd van onze jongens van dit nieuwe seizoen. De eerste wedstrijd werd afgesloten met een 1-1 gelijkspel tegen WCR JO14-1. Een wedstrijd met volop kansen op meer doelpunten, maar helaas wisten we er maar 1 te verzilveren.

Vanavond is Smitshoek JO14-4 onze tegenstander. Zij wisten hun eerste wedstrijd, tegen Spijkenisse JO14-4, te winnen met 2-1. Met dit resultaat staan zij nu op de 2e plaats, op doelsaldo. Het doelsaldo van de nummer 1 is op dit moment nog iets beter, want Spartaan’20 JO14-2 heeft haar 1ste wedstrijd gewonnen met 12-0 van De Rotterdamse Leeuw (DRL) JO14-1. DRL is zaterdag 9 september onze tegenstander.

Om 18.30 uur werd de bal voor het eerst in beweging gebracht. We speelden bij Smitshoek, maar we moesten zelf voor een scheidsrechter zorgen. Kennelijk was deze wedstrijd niet bekend bij Smitshoek, want er kwam geen scheidsrechter opdagen. Gelukkig was een vader van één van onze jongens bereid de fluit ter hand te nemen.

Ondanks het feit dat het een avondwedstrijd was was het toch nog erg warm op het veld en scheen de zon ook nog volop. Dat werd afzien, maar gelukkig was het Poortugaal dat het beste met de omstandigheden wist om te gaan. Na het laatste fluitsignaal stond er een score van 1-5 op het bord. Ondanks de hitte wist Poortugaal 5maal het net te vinden en dubbel zoveel kansen (o.a. 2maal op de paal) te laten liggen.  Afgelopen zaterdag tegen WCR hebben we ook veel kansen laten liggen, maar gelukkig wisten we vanavond wel een aantal keren te scoren.

De rust werd bereikt met een 0-2 voorsprong door doelpunten in de 29ste (Colin) en in de 32ste minuut (Alesander). In de 2de helft werd er nog gescoord door Jessy (12de minuut), Jenayro (23ste minuut) en door Benjamin (of was het Samuel in de 34ste minuut). Smitshoek wist uiteindelijk de eer nog te redden met een kanonskogel die Floris (gk) alleen maar gehoord heeft.

Zoals gezegd mogen we zaterdag aantreden tegen en bij DRL JO14-1. Aan de Spinozaweg te Rotterdam zal om 14.30 uur afgetrapt worden op veld 1. Dat zal zo halverwege de dag ook wel afzien worden met volop zon en zo’n 30 graden. Ook DRL heeft doordeweeks gevoetbald, tegen Spijkenisse JO14-4. Helaas is daar nog geen uitslag van bekend. Wel bekend is dat we het weekeinde ingaan als de nummer 2 op de ranglijst.