Pontje meer?

3262BH
OUD-BEIJERLAND
tel. 0186-620335

Of de duvel er mee speelt. Altijd als wij richting Oud-Beijerland moeten is die tunnel dicht. Dus omrijden of het pontje? Vandaag bleken we dubbelpech te hebben, want ook voor het pontje moest nu flink omgereden worden (volg H via Abbenbroek en Zuidland). En het zat ook nog eens niet mee. Eerst de Spijkernisserbrug open, dan alle verkeerslichten tegen en dan net het pontje voor je neus zien vertrekken. Als dat maar goed afloopt? Gelukkig was het pontje snel terug, want als het pontje 3 meter langer is dan heb je een brug. Voor je het weet sta je aan de overkant.
Dan de wedstrijd. Het was al vrij snel duidelijk dat Poortugaal vandaag niet ging verliezen van Zinkweg. Al vanaf het begin de bovenliggende partij, maar dan moet je ook nog doelpunten maken en scherp blijven, want we hebben dit seizoen al vaker op voorsprong gestaan ….
De rust werd bereikt met een 0-1 voorsprong, door Jenayro. Aan de thee met de kleinst mogelijke voorsprong, dus nu moesten we zeker zo scherp als een mes uit de kleedkamer komen. Het was overigens geen weer om lekker stil te staan.
Een tweede helft met uiteindelijk nog 7 doelpunten en 2 gele kaarten en 3 punten voor onze jongens en meid. Jenayro wist nog 3 keer doel te treffen en het feest werd compleet door doelpunten van Rishaan en Alesander. Zinkweg wist tussentijds ook nog 2 keer het net te vinden, maar de overwinning is nooit in gevaar geweest.
Volgende week de laatste wedstrijd van het jaar. Op zaterdag 09 december moet Poortugaal thuis aantreden tegen Smitshoek JO14-3 om 12.45 uur (veld 2). De nummer 3 tegen de nummer 4 van de ranglijst. Poortugaal 3e met 9 punten uit 5 wedstrijden en Smitshoek 4e met 6 punten uit 4 wedstrijden. Het kan dan ook wel eens spannend worden.
Ondertussen is deze week ook duidelijk geworden dat Keano vanaf januari weer volle bak mee mag doen van de dokters. Zijn arm is voldoende hersteld. Dat is goed nieuws.
Voor vandaag bedanken we Anna nog voor het meedoen met de jongens. Al moesten we haar ’s ochtends nog wel even van haar bed lichten.