Nat! Natter! Natst!

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Op deze natte zaterdag moesten we de laatste wedstrijd van het jaar afwerken. Thuis tegen Smitshoek werd er op veld 2 afgetrapt om 12.45 uur.
Vanwege het vreselijke weer zijn er geen notities gemaakt en ook geen foto’s. De foto van dit verslag is een situatie van een eerdere wedstrijd (vs De Jonge Spartaan, 3-2), ter illustratie.

Uiteindelijk stond er een eindstand op het bord na het laatste fluitsignaal van 2-2. Een mooie puntendeling waar beide ploegen wel mee konden leven. Er was ook nog een andere reden waarom de jongens blij waren dat het laatste fluitsignaal geklonken had. Lekker naar de warme douche. Nat en koud was het geweest met ook nog eens een hoop wind. En het veld werd zwaarder en zwaarder. Kortom een uitputtingsslag.

Deze fase is met wisselend succes afgesloten. We begonnen niet zo goed, maar we hebben het uiteindelijk aardig weten om te draaien met een paar mooie overwinningen (met o.a. de winst op de koploper De Jonge Spartaan JO14-1; 3-2). Afhankelijk van de laatste wedstrijd van de concurrentie op 16 december eindigen onze jongens op een 3e of een 2e plaats in de eindklassering. Smitshoek kan in punten nog gelijk komen met Poortugaal, maar heeft een iets beter doelsaldo (+3 tegen +6). Voor de overige concurrenten (Rozenburg en Spijkenisse) die nu nog op 5 wedstrijden staan is geen programma meer, dus kennelijk zijn zij in deze fase ook uitgevoetbald.

Deze week nog trainen en dan lekker genieten van de kerstvakantie en de draad weer ergens in januari 2024 oppakken.

JO14-2 en staf (en vlaggers) bedankt voor jullie inzet tot zover en tot volgend jaar. Goede vakantie, fijne feestdagen en een geweldig en sportief 2024.