sv Poortugaal 3 begint met gelijk spel

Hermes DVS 2

sv Poortugaal 3

28 augustus 2018 20:00

De eerste officiële wedstrijd voor de beker tegen dezelfde tegenstander van vorig seizone. Dat was de start van een serie wedstrijden die pas stopte toen we met de beker in onze handen stonden.

Nu met wat wijzigingen was de start van de wedstrijd nog aardig waar we na 8 minuten door een mooie aanval op een 1-0 voorsprong kwamen door een goal van Justin Quint. Maar nog in dezelfde minuut werd het 1-1 door wat fouten. Het werd nog erger, want in de 22e minuut kregen we een penalty tegen 2-1. En in de 37e minuut kon onze nieuwe keeper Simon nog redding brengen op een schot maar de rebound was ook hem te machtig en werd het 3-1. Dit was ook de ruststand.

Met 3 wissels in de rust stond er een heel ander Poortugaal in het veld leek het wel, direct werd het duidelijk dat we beter waren en Hermes kwam er niet meer aan te pas. Maar nu nog scoren. De paal, lat en de keeper waren onze grootste tegenstanders de 2e helft. In de 55e minuut een penalty voor ons en Steven Schreuder wist daar wel raad mee. 3-2. Naarmate de wedstrijd vorderde en we kans op kans kregen maar hij wilde er maar niet in. De druk werd nog meer opgevoerd en het systeem aangepast. Dit resulteerde in de 86e minuut eindelijk in de meer dan verdiende gelijkmaker door Stefan Sneepels.  We probeerden nog om de volle winst te pakken maar het mocht niet zo zijn. Complimenten aan de spelers hoe ze zich hebben teruggevochten in de wedstrijd en volgende keer maar direct zo beginnen. Dat is een stuk makkelijker.