Binnenmaas 3 – Poortugaal 4 3-3

Groep 4 11

15 september 2018 12:30

Binnenmaas – Poortugaal 3-3

Poortugaal 4 is er in geslaagd om de bekerpoule met succes door te komen en kan zich gaan opmaken voor de knock-out fase. Na een gelijkspel tegen Binnenmaas en twee overwinningen tegen Spijkenisse en Strijen mag Poortugaal 4 zich poulewinnaar noemen.

In de eerste helft had Binnenmaas een overwicht in het spel en kwam met de beste kansen. Mark Wolberts maakte na een individuele actie gelijk, 1-1. De kleedkamer werd opgezocht met een 2-1 achterstand. Na de rust een Poortugaal dat beter voor de dag kwam en de bal sneller rond liet gaan. Spits Mark Wolberts werd onderuit gekegeld in de zestien en Dominic Visser schoot onberispelijk binnen, 2-2. Kort hierna een corner voor Poortugaal getrapt door Michel van Keulen die door Rudi Dingemanse in de kruising raak werd gekopt, 2-3. Binnenmaas zette hierna nog een paar keer aan en maakte uit een snelle counter de gelijkmaker kort voor tijd.

Trainer Stefan Telleman prijsde zichzelf gelukkig met de beker resultaten: ‘De mogelijke winst van de beker is en blijft toch de kortste route naar Europa. Het is een proces dat we in augustus zijn gestart met een gedreven groep die hard voor elkaar willen werken. En met de inzet zit het vooralsnog goed, aan mij de schone taak de jongens tactisch sterker te kunnen maken om uiteindelijk aan het einde van het seizoen met die zilveren dennenappel omhoog te staan. Maar even zonder gekheid, die extra wedstrijdjes in de beker zijn natuurlijk prima netto-biertijd in de 3e helft.’

Poortugaalse middenvelder Rudi Dingemanse kon terugkijken op een prima wedstrijd met een kop doelpunt als mooie opsteker. ‘Dat ik niet in de basis mocht beginnen was voor mij alleen maar een extra motivatie om de trainer te bewijzen dat ik er wel in hoor te staan. Afgelopen zomer heb ik extra getraind op mijn sprongkracht en dat was bij mijn doelpunt goed te zien’, aldus een knipogende Dingemanse.