Smitshoek JO15-1 - sv Poortugaal JO15-1

Groep 1 05

1 september 2018 11:00

Onbekend

Eindelijk mochten we aantreden in het nieuwe tenue, in het blauw-zwart. De eerste officiële wedstrijd voor sv Poortugaal, na een aantal oefenwedstrijden in het geel-zwart. En dan ook nog gelijk tegen een ploeg uit de 2e divisie. Dus alle hens aan dek!

De eerste helft was voor Smitshoek, waarin ze veel kansen kregen, maar er uiteindelijk maar 2 wisten te maken. Smitshoek opende de score, maar even later uit het niets een doelpunt voor onze jongens, na een aanval over rechts.
Smitshoek kwam nog voor rust op een 2-1 voorsprong, na een onoplettendheid van de verdediging. Ook deze tegenslag deed onze jongens niet terneerslaan, want ook zij scoorden nog een keer voor rust, waardoor er met een gelijke stand (2-2) gerust werd.

Poortugaal was niet van plan om zich het kaas van het brood te laten eten en ging na rust vanaf het eerste fluitsignaal alles op de aanval gooien. Smitshoek kwam er niet meer uit. Zouden we de winst gaan pakken? Met een gelijkspel zouden we ook al tevreden zijn geweest.
Helaas stond het geluk vandaag aan de zijde van Smitshoek. Uit een van hun schaarse aanvallen in de 2e helft hielden ze een corner over. Deze cornerbal werd tot ons groot verdriet feilloos binnengekopt door een speler van Smitshoek; 3-2.

Poortugaal probeerde nog wel de gelijkmaker te forceren, maar helaas was de speeltijd te kort. Voor het laatste fluitsignaal werd er niet meer gescoord.
Helaas geen punten vandaag, maar wel een leuk team gezien waar menig tegenstander zich nog op zal stukbijten!

Klasse mannen!