Sv Poortugaal JO15-1 – Bvv Barendrecht JO15-1; 0-2 (0-0).

Barendrecht JO15-1

15 september 2018 9:45

M. Karring

Vandaag stond alweer de 3e bekerwedstrijd op het programma. De eerste tegen Smitshoek JO15-1 (2e divisie) werd nipt verloren, maar de 2e wedstrijd tegen Spartaan ’20 JO15-2 (hoofdklasse) werd glansrijk met 3-0 gewonnen (doelpuntenmakers; Cem Okay 2x en Max Stol). Iets waar zeker de Spartanen niet op gerekend hadden, gezien een eerdere vriendschappelijke wedstrijd die zij nog met 8-0 wisten te winnen. Dit seizoen komen we elkaar weer tegen. We zitten namelijk ook met elkaar in de competitie.

Vandaag werd er voor het begin van de wedstrijd gefloten om 09.45 uur. De jongens van Poortugaal trokken direct ten aanval en lieten zo zien niet bang te zijn voor de tegenstander, die uiteindelijk toch maar mooi uitkomt in de 3e divisie.

Het spel golfde heen en weer en Barendrecht leek iets sterker te zijn. Ondanks wat kansjes over en weer was het helaas Barendrecht dat in de 2e helft de score opende. Onze keeper Lars van Opijnen had al heel wat kansen van Barendrecht om zeep geholpen en is in topvorm, maar kon uiteindelijk een 1-0 achterstand niet voorkomen.

Onze jongens gaven echter niet op en bleven zelf ook kansen creëren. Hij wilde er echter niet in. Het vizier stond niet scherp genoeg of de keeper van Barendrecht lag in de weg.

Door onze aanvalsdrift ontstond er natuurlijk ruimte voor Barendrecht en in de slotminuut wisten zij daar nog van te profiteren door er een 0-2 eindstand van te maken.

Helaas verloren, maar op doelsaldo toch mooi 2e geworden in deze bekerpoule. De jongens zijn zeker niet weggespeeld door ploegen uit de 2e en 3e divisie. Belooft dat wat voor de komende competitie? Volgende week weten we wellicht meer, na de eerste competitiewedstrijd tegen BVCB JO15-1 in Bergschenhoek.

Oh ja! Wilt u de wedstrijd tegen Smitshoek van zaterdag 01.09.2018 ook eens bekijken? Kijk dan op Youtube.nl (Smitshoek jo15 – sv Poortugaal jo15 beker)!

Zingen wij luid …!