De winnaars van de derde helft

sv Poortugaal VR2

Zuidland VR3

15 september 2018 12:00

Ben Heezen

En dan breekt de tweede wedstrijd alweer aan, weer een vierdeklasser. Zuidland is de tegenstander van deze zaterdag en dat dat een goed team is dat weten wij van te voren. Maar toch houden we altijd hoop en proberen we er alles aan te doen om de schade te beperken. Allereerst wordt Kim verruild voor Saar deze wedstrijd, Kim is haar stembanden aan het opwarmen bij de vliegende vrienden om de komende wedstrijden de show te stelen tijdens de derde helft. Maar Saar is niet helemaal vreemd in het goal want ook in Denemarken stond zij altijd onder de lat. Nou de warming-up kan beginnen, voor sommige viel dit wat zwaar want vrijdag is er voor een aantal weer een mooi feestje geweest. Maar na wat hakken billen en knieën heffen is de meeste alcohol uit het lichaam gezweet en kan iedereen fris aan de wedstrijd beginnen. De eerste helft begint goed en blijft ook eigenlijk constant goed gaan, helaas weten wij alleen geen kansen te creëren. Zuidland komt helaas na 20 minuten op een 0-1 voorsprong en in de 35ste minuut schieten zij ook de 0-2 binnen. Nadat iedereen zo’n  tien keer aan de scheidsrechter heeft gevraagd hoe lang de wedstrijd nog duurt blaast hij dan eindelijk na 45 minuten af voor de rust. De quote die het best past bij onze rust is toch wel “eerst thee dan rosé”. Maar ook Patrick doet zijn praatje en zegt dat iedereen heel hard zijn best doet en dat hij niet had verwacht dat het zo goed zou gaan, het is dan immers ook pas onze tweede wedstrijd op een heel veld. Na 15 minuten mogen wij het veld dan weer gaan betreden en beginnen wij vol goede moed aan de tweede helft. Helaas in de tweede helft weten wij ook weinig kansen te creëren. Wel houden we het achterin goed dicht, maar helaas valt in de 60ste minuut de 0-3 voor Zuidland. Hierna geeft de scheidsrechter nog een penalty voor Zuidland, maar gelukkig schieten zij deze dan ook op de lat en blijft de stand 0-3. Helaas valt in de 80ste minuut dan toch nog de 0-4. Na 90 minuten is iedereen helemaal kapot, van pijn in de bovenbeenspieren tot enorme blaren op tenen. Iedereen heeft weer hard gestreden en met zijn allen geprobeerd om de schade zoveel mogelijk te beperken. De derde helft was nog lang gezellig, met veel bier en chips. 0-4 verloren, maar wel gelachen hoor! ??