‘Teamgenoten zetten Wolberts in het zonnetje’

TransvaliaZW 2

sv Poortugaal 4

1 december 2018 14:30

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Transvalia ZW 2 op het programma. Om iets na half 3 werd er afgetrapt op veld 2 voor een onderonsje tussen een David en Goliath in de reserve vierde klasse. Dat uw favoriete team tegenwoordig in aanzien is gestegen bleek ook uit de toeschouwersaantallen, daar waar zeker twee keer zoveel fans stonden te kijken bij veld 2 dan bij de wedstrijd van de hoofdmacht tegen Goudswaardse Boys op veld 1. Fans van het eerste uur Hans van der Gevel en Bas Belder hadden zelfs hun paraplu’s op de clubkleuren van SV Poortugaal afgestemd.

Poortugaal 4 startte voortvarend met vlotlopende aanvallen over meerdere schijven om vervolgens te falen in de afronding. Nadat de ballenvanger het al bijna had begeven na 13 schoten over het doel, kwam Transvalia pardoes op voorsprong. Keeper Koen Morssink wachtte iets te lang met uittrappen, waarna zijn schot werd geblokt en in het doel verdween. Na de wedstrijd verklaarde hij: ‘Op een doordeweekse avond speel ik ook zo mijn potjes FIFA19, even een moeilijkheidsgraad omhoog met een tegendoelpunt als handicap.’

Poortugaal raakte niet van de leg na het doelpunt en boog de achterstand binnen 5 minuten om in een voorsprong door twee doelpunten van Mark Wolberts. Transvalia mocht van geluk spreken dat het niet op grotere achterstand kwam door de gemiste kansen van Poortugaal. Aanvalsleider Lennart Koudijzer verklaarde na afloop: ‘Afgelopen week was te zien dat Mark Wolberts niet in zijn gebruikelijke doen was. Waar hij ons normaliter tijdens de trainingen dol kan spelen en iedereen gemiddeld vier keer per avond door de stokken speelt, lukte dit alleen dinsdagavond bij Dominic Visser een keer. Dan weet je als teamgenoot dat je Mark in zo’n wedstrijd even wat vertrouwen moet gunnen.’ Na de rust lukte het Mark Wolberts nog een keer om te scoren om de uitslag op 1-3 te bepalen.

Hans van der Gevel was na afloop duidelijk: ‘Michel van Keulen was mijn favoriet van de dag, zoals hij dat eigenlijk altijd is. Deed hij niet mee vandaag? Nou, dan was dat zeker te merken aan de uitslag.’

Komende zaterdag komt vv Spijkenisse 4 op bezoek bij ons sportpark Albrandswaard. Aanvang 15:00.

Altijd op de hoogte blijven van SV Poortugaal 4? Volg ons dan op Facebook.