IJVV De Zwervers JO15-1 – sv Poortugaal JO15-1; 2-4 (0-0)

Zwervers, IJVV de JO15-1

Hoofdklasse E

25 mei 2019 10:15

M.A. (Michel) Collet

De laatste! De laatste?

Vandaag de laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2018-2019. Vandaag zullen we eindigen op de 7e plaats in de Hoofdklasse E, ongeacht het resultaat van vandaag. Maar we willen natuurlijk wel winnend afsluiten.

Dat moet lukken toch? Zeker als je je bedenkt dat je tegen de ploeg die op de laatste plaats staat moet spelen. Zij hebben dit seizoen slechts 4 punten (4x een gelijkspel) bij elkaar weten te voetballen. Als hoogmoed maar niet voor de val komt vandaag! De thuiswedstrijd wisten we in oktober 2018 nog om te zetten in een winstpartij, 3-1.

Er werd vandaag afgetrapt om 10.15 uur aan de Smeetslandseweg te Rotterdam. We gingen nog rusten met een brilstand op het scorebord, 0-0. Pas na rust kwam het ‘vuurwerk’. Uiteindelijk wisten we door doelpunten van Batu, Max en Cem (2x) een 2-4 eindstand op het scorebord te krijgen. De competitie werd winnend afgesloten.

Zo! Voor wat betreft de competitie zit het er op! Al met al kunnen we terugblikken op een geslaagd seizoen. Geëindigd in de middenmoot en door geen enkele tegenstander echt weg gespeeld. En we doen nog mee aan de Rijnmondcup, de Abelcup. Daar hebben we het toch maar mooi geschopt tot in ieder geval de halve finale! En wie weet zit er nog meer in het vat, want woensdag 5 juni spelen we de halve finale tegen de nummer 2 van de 2e divisie, Alexandria ’66. Op 1 punt na wisten zij dit weekeinde geen kampioen te worden.

De andere halve finale gaat tussen Spartaan ’20 (nummer 4 van de Eredivisie) en TOGB (kampioen 3e divisie). Deze wedstrijd wordt zoals het zich nu laat aanzien aan de Oldegaarde gespeeld op dinsdag 28 mei om 19.30 uur.

Dagdromend van (en stiekem hopend op) een finale op ons eigen complex op 10 juni 2019. Dat zou toch mooi zijn?