Sv Poortugaal JO15-1 – Schoonhoven JO15-1; 3-1 (1-0)

Schoonhoven JO15-1

Hoofdklasse E

9 maart 2019 9:45

KNVB

Eindelijk weer eens ballen om het ‘echie’!

Op zaterdag 23 februari werd er vriendschappelijk gespeeld tegen VELO (Verdedig En Loop Op!) JO14-1. Geen makkie want dit team van VELO speelt Topklasse en staat in de eigen competitie op de 4e plaats. Toch waren onze jongens eigenlijk heer en meester. Alleen werden de kansen niet benut. Dus rusten met 0-0 en uiteindelijk met een 0-1 overwinning van het veld stappen. Max was de maker van het enige doelpunt.

Zaterdag 02 maart stond ook een vriendschappelijke wedstrijd op het programma. Uit tegen Oranje-Wit JO15-1 uit Dordrecht. Ook een hoofdklasser. Zij staan 2e in hun eigen competitie. Kon dus wel eens een pittige wedstrijd worden. Van horen zeggen dat het een aardige wedstrijd was, maar helaas werd er, enigszins geflatteerd, verloren met 3-1 (doelpunt van Quinton).

Vandaag weer verder met de competitie. De nummer 7 tegen de nummer 10 van de ranglijst met een verschil van 9 punten in het voordeel van onze jongens. Belangrijk dat we weer eens 3 punten pakken in een wedstrijd. Niet onmogelijk want de uitwedstrijd eindigde destijds in een 0-3 overwinning. Maar laten we vooral niet overmoedig worden!

Nu met genoeg (?) wissels begonnen aan de wedstrijd. De rust is weergekeerd. Koppie er bij houden jongens. Doe geen gekke dingen en laat je ook niet uit de tent lokken. Lekker voetballen.

Heer en meester! Het was eigenlijk een wonder dat Schoonhoven toch nog een doelpunt wist te maken in de 2e helft. Gelukkig hadden we kort daar voor zelf al de 2-0 gemaakt, anders sta je zomaar weer gelijk. In de eerste helft waren we al op een 1-0 voorsprong gekomen door een doelpunt van Max.

Rusten dus met een 1-0 voorsprong en na de thee weer geconcentreerd van start gaan. Na ongeveer 18 minuten in de 2e helft was het Alejandro die de 2-0 binnenschoot. Hierna zakte wellicht de concentratie even weg waardoor Schoonhoven dus uit het niets een doelpunt kon maken. Gelukkig was het daarna weer Alejandro die er voor Poortugaal nog 1 in de touwen schoot, 3-1.

Ondanks dat we de laatste paar minuten met z’n tienen over bleven op het veld, door wissels en blessures, konden we uiteindelijk toch eenvoudig de 3 punten over de eindstreep trekken. Drie punten bijschrijven en op naar de wedstrijd van volgende week! Tegen de koploper! Jodan Boys JO15-1! Helaas een uitwedstrijd, aanvang 9.45 uur.