Sv Poortugaal JO15-1 – VFC JO15-1; 3 – 0 (1-0)

VFC JO15-1

Hoofdklasse E

18 mei 2019 9:45

Knvb

Zaterdag 18 mei 2019.

Zeven was het, zeven is het en 7 blijft het!

Nog 1 competitiewedstrijd voor JO15-1. Komende zaterdag 25 mei 2019 staat de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen op het programma. Uit tegen IJVV de Zwervers om 10.15 uur.

Maar eerst nog een thuiswedstrijd vandaag tegen het geel-zwarte VFC JO15-1. Om 09.45 uur werd het startsignaal gegeven. Poortugaal kwam goed uit de startblokken. Dat was positief, want de verslaggever weet nog hoe stroef e.e.a. ging in de uitwedstrijd eerder dit seizoen. Toen werd er vrij moeizaam met 0-2 gewonnen.

We gingen rusten met een 1-0 (Quinton) voorsprong. En na de thee gingen we eigenlijk op dezelfde voet verder. VFC had niet echt veel in te brengen op enkele speldenprikjes na. Al binnen 5 minuten na de rust kwam de 2-0 op het scorebord te staan, door een in 1 keer genomen vrije trap van net buiten ‘de zestien’ door Cem.

Niet lang daarna weer een vrije trap voor Poortugaal, weer net buiten ‘de zestien’, maar dit keer genomen door Batu. Een goed genomen vrije trap die tot doelpunt gepromoveerd werd door een kopbal van Max, 3-0.

Helaas werd deze leuke en sportieve wedstrijd tegen het einde toch nog ontsierd door een geheel onnodige en domme directe rode kaart voor 1 van onze jongens. Ondanks dit smetje toch een goede wedstrijd gezien die winnend afgesloten werd en zo konden de 3 punten bijgeschreven worden.

Op de ranglijst bezetten we al enige tijd de 7e plek en ook na vandaag is dat zo. Ongeacht het resultaat dat volgende week geboekt gaat worden, zullen de jongens eindigen op de 7e plaats. Stijgen kan niet meer en ook dalen is niet meer aan de orde. Zeven was het, zeven is het en zeven blijft het. Knap werk jongens en staf!

Naast al dit competitiegebeuren doen onze jongens ook nog steeds mee om de Abelcup. Woensdag 22 mei 2019 spelen we in dit kader tegen Excelsior ’20 JO15-1. De wedstrijd wordt gespeeld bij Excelsior ’20 in Schiedam. De aftrap is om 19.30 uur.

Als deze wedstrijd gewonnen wordt dan zal de volgende wedstrijd plaatsvinden op 29 mei. Tegenstander zal dan Alexandria ’66 zijn (uit).

Wat gaat zo’n seizoen eigenlijk toch snel voorbij. Zo ben je met de voorbereiding bezig en zo kijk je al tegen de laatste competitiewedstrijd aan. En zo is er weer een seizoen voorbij. Voor JO15-1 was het uiteindelijk een aardig seizoen. Hopelijk kunnen we zaterdag toch nog boven de 30 punten uitkomen. Bij winst komen we op 31 punten (uit 22 wedstrijden).

Resumerend: Woensdag 22 mei uit tegen Excelsior ’20 JO15-1 om 19.30 uur te Schiedam (Abelcup) en zaterdag 25 mei uit tegen IJVV de Zwervers JO15-1 om 10.15 uur te Rotterdam (competitie).

Zegt het voort!!!