Nieuwenhoorn JO15-1 – sv Poortugaal JO15-1; 3-1

Nieuwenhoorn JO15-1

Hoofdklasse E

8 december 2018 9:15

Het werd weer tijd voor een verslag van onze jongens van JO15-1, want het laatste verslag dateerde al weer van 15 november 2018, de wedstrijd tegen de Jodan Boys.

Op 24 november werd helaas en wat onnodig verloren van ’s Gravenzande JO15-1 met 2-1 en vorige week een onfortuinlijk gelijkspel tegen Nieuwerkerk JO15-1, 1-1. Vorige week was er na de 1-0 voorsprong niet zo gek veel aan de hand tot een penalty roet in het eten gooide.

Helaas bleef de concurrentie de afgelopen periode wel de punten pakken dus het gat naar de ploegen boven ons is iets groter geworden en is met 1 overwinning nog niet in te halen.

Zand er over en op naar de volgende wedstrijd. Dan tegen Nieuwenhoorn JO15-1. Vandaag dus! Nieuwenhoorn op een 8e plaats met 9 punten uit 10 wedstrijden en Poortugaal op de 6e plaats met 15 punten uit 10 wedstrijden, 2 middenmoters vooralsnog.

Gaan we met een overwinning de winterstop in? Dat zou mooi zijn en in dat geval blijven we op de 6e plaats staan, ongeacht de uitslagen van de concurrentie. In februari 2019 kunnen we dan de draad weer oppakken in de competitie met een thuiswedstrijd tegen BVCB.

Vandaag werd er om 09.15 uur afgetrapt in een koud en tochtig Nieuwenhoorn. Helaas werden we niet warm van het getoonde spel en zeker ook niet van het resultaat. Zonder dat daar eigenlijk iets op af te dingen valt werd er met 3-1 verloren. Een grote tegenvaller! Voorlopig maar niet meer naar de top van de ranglijst kijken, maar lekker doortrainen en er in februari 2019 weer staan en met frisse moed aan de 2e helft van de competitie beginnen.

Dit was de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop. Zoals gezegd gaan we in februari 2019 weer vrolijk verder. Dan is weer BVCB uit Bergschenhoek als eerste aan de beurt. Deze thuiswedstrijd begint om 09.45 uur. De uitwedstrijd destijds werd nipt gewonnen door onze jongens met 0-1. Volgens het wedstrijdverslag van BVCB was dat geheel onterecht, maar daar denken wij natuurlijk anders over!

Komende periode staan er nog wel trainingen, vriendschappelijke wedstrijden en zelfs een toernooi op het programma. Zo spelen we zaterdag 15 december 2018 om 11.00 uur een vriendschappelijke uitwedstrijd tegen Oranje-Wit JO15-1 uit Dordrecht en op zaterdag 05 januari 2019 spelen de jongens een toernooi bij SHO.

Dus voor de competitie tot in februari! En ondertussen een fijne kerst, een voorspoedige jaarwisseling en een knallend en sportief 2019!