SV Poortugaal MO17-01 – Rozenburg MO17-1

sv Poortugaal MO17-1

Rozenburg MO17-1

22 september 2018 11:45

De competitie staat op het punt om te beginnen het is vrijdag avond en we krijgen een appie van Sandra( coördinatrice Dames) er is geen scheidsrechter voor ons beschikbaar.

“Weten jullie iemand “is haar vraag.

Nu is het zo dat Marco (vader van Meike) vorig seizoen een paar wedstrijden gefloten heeft. En gelukkig is hij bereid om te fluiten dus dat is een super start voor ons. We kunnen de wei in en ons ding doen.

De voorbereiding gaat weer als van ouds. Verzamelen op de club, omkleden in kleedkamer Z01. Ja ja op Zuid is kleedkamer Z01 voor de MO17 hun vast locatie. Boombox aan en wachten tot de trainers hun wekelijkse praatje houden. De dames luisteren aandachtig ( tenminste ze geven ons deze indruk) en zijn klaar voor de wedstrijd.

Opwarmen op het kunstgras en spelen op het hoofdveld op Zuid. Tijdens  de warming-up zagen onze strijders de tegenstander aankomen. Gelijk was het “oooo wat zijn ze klein en is dat wel de MO17”.

Messi is ook niet groot dus graag niet onderschatten. Lengte is niet altijd bepalend.

Na het fluitsignaal gaan de dames aan de bak. Al snel is het 1-0. Het prijs schieten is begonnen want helaas voor Rozenburg waren zij echt niet de beste op het veld

De schiettent is geopend en onze dames knallen er op los. De ene aanval na de andere en met rust stond het al 5-0. Het had al lang 9-0 kunnen staan maar we moesten ook nog iets voor de tweede helft overlaten.

De weergoden waren niet blij met de 5-0 dus besloten maar wat emmers water naar beneden te gooien.

We stonden nog geen 10 minuten op het veld of het gedonder begon. Donder en bliksem is niet zo fijn dus hop hop even terug in het hok. Na 10 minuten en na een stevig overleg tussen de trainers en scheids hebben we besloten om de wedstrijd uit te spelen. Goed besluit want de bliksem was weg en de dames gingen weer vrolijk verder.

Bij 9-0 was het genoeg geweest en was het einde wedstrijd.

De meiden hebben het weer goed gedaan, volgende week de kraker uit bij de Jonge Spartaan.

Dat wordt echt een spannende pot. Een aantal dames gaan op schoolkamp en vliegen pas laat in.

Dames er staat nog een rekening open dus volgende week gaan we knallen.

Wat natuurlijk fantastisch is dat onze harde kern weer massaal aanwezig was om de dames te ondersteunen. Bedankt iedereen jullie zijn onze 12e man.

Marco bedankt voor het fluiten.

Grt, Marco en Peter