sv Poortugaal pakt belangrijke punten bij Westlandia

Westlandia 1

sv Poortugaal 1

19 januari 2019 14:30

sv Poortugaal heeft in de eerste wedstrijd na de korte winterstop belangrijke punten gepakt tegen Westlandia. Het elftal van Westlandia is een mix van jonge en ervaren spelers en wordt als opleidingselftal gebruikt voor de in de 3edivisie spelende zondagtak. Vooraf werd deze wedstijd als lastig bestempeld, maar werd uiteindelijk dik verdiend met 0 – 5 gewonnen.

Door meer compact te spelen had sv Poortugaal meer controle en rust gedurende de wedstrijd. Het was ook goed om te zien dat Jeffrey van Velzen weer terug is. Jeffrey is lang geblesseerd geweest, en was voor de wintersport al in de gewonnen bekerwedstrijd tegen TAVV ingevallen. Hierdoor speelde Desailly Sousa rechts op het middenveld, wat een goede combinatie met van Velzen blijkt.

In het eerste kwartier waren beide ploegen nog aan het aftasten waarna sv Poortugaal de regie steeds meer in handen nam. Scherpte in de afwerking en de Westlandia keeper voorkwamen echter een voorsprong. Westlandia kon daar niet veel tegenover zetten dan alleen een verdwaald schot op de paal. In de 25e minuut werd Gerwin “Smalley” Lake goed door Jeffrey Schenk de diepte in gestuurd, helaas voorkwam de keeper van Westlandia de voorsprong. Vijf minuten was het een soortgelijke situatie waar Lake wel de 0-1 kon binnen schieten. Dit was ook de ruststand.

Terwijl sommige toeschouwers nog in de kantine de laatste slok van hun versnapering namen, had de scheidsrechter voor de 2ehelft gefloten en scoorde Lake vrij snel de 0 -2. Zwak verdedigen maar zeker door het vroeg druk zetten van de Poortugaalse aanval op de Westlandia verdediging, kon Lake alleen op de keeper af lopen en beheerst afronden.

Deze vroege tik kwam Westlandia niet meer te boven en konden de mannen van Henk Dirven nog meer vrijuit voetballen. Met goed combinatiespel volgde de ene aanval na de andere, wat resulteerde in de 0 – 3 en 0 – 5 door wederom Gerwin Lake en de 0 – 4 door Juliën Gret.  Westlandia probeerde nog wel op te krabbelen maar de Poortugaalse verdediging en middenveld stond als één blok. Na wat extra tijd vond de goed leidende scheidsrechter het genoeg en konden de drie punten mee naar Poortugaal.

Wederom waren er verrassende uitslagen in 1B, wat resulteert in een hele grote middenmoot is. Dit betekent dat elke wedstijd moet worden gestreden om de punten. Volgende week speelt sv Poortugaal wederom een uitwedstrijd bij Forum Sport, aanvang 14.30 uur.