Dure punten voor sv Poortugaal in Heinenoord

Heinenoord 1

sv Poortugaal 1

27 oktober 2018 14:30

Zaterdag 27 oktober stond de uitwedstrijd tegen Heinenoord op het programma voor sv Poortugaal 1. Heinenoord wordt getraind door Ralph Kalkman en Peter van Veelen, beide trainers met een connectie met onze vereniging. Het werd uiteindelijk een wedstijd met 2 gezichten voor sv Poortugaal.

In de 1e helft waren de intenties van Heinenoord in ieder geval duidelijk, na het verlies afgelopen week tegen SHO, wilde de club de 3 punten in Heinenoord houden. Het was dan ook Heinenoord wat duidelijk het initiatief nam waarbij sv Poortugaal moeite had om de bal vast te houden en er veel ruimte was tussen de linies. Met lange ballen werden de Heinenoordse flankspelers telkens in stelling gebracht echter door goed ingrijpen van de sv Poortugaal verdediging kon de nul worden vastgehouden. Echter halverwege de 1e helft werd, na eerst een zeer goede eerste ingreep door Dyron Byl, de bal makkelijk tegen het net aan gewerkt, 1 – 0.

De jonge, goed leidende scheidsrechter had een makkelijke wedstrijd, duels werden fel maar wel sportief aangegaan. sv Poortugaal kwam sporadisch voor het doel van Heinenoord maar echte kansen werden er niet gecreëerd, waar blijft toch het frivole spel wat tijdens de voorbereiding werd gespeeld? Met 1 – 0 werd er dan ook gerust.

De 2e helft was nog maar net begonnen of er belandde een kopbal op de lat van sv Poortugaal, gelukkig niet de 2 – 0. Het leek wel of hierna bij sv Poortugaal alle spanningen er vanaf vielen want opeens keken we naar een heel ander elftal. De ene na de andere vloeiende aanval werd opgezet, waarbij een belangrijke rol was weggelegd voor het middenveld onder leiding van Shane van de Engel.

Halverwege de 2e helft werd de 1 – 1 gescoord, na wederom een goede aanval was Marcel Varela iets eerder bij een afvallende bal dan zijn tegenstander en zijn schot belandde achter de verbouwereerde keeper van Heinenoord. De spelers van sv Poortugaal kregen in de gaten dat er meer te halen was dan alleen maar een gelijkspel en bleven dan ook vrijuit voetballen. Niels Versteege en Bas de Koning bleven de backs van Heinenoord doldraaien wat helaas niet resulteerde in een verdiende voorsprong. Met nog 15 minuten te gaan, ging Niels goed door op rechts en zijn afgemeten voorzet werd vakkundig langs de Heinenoordse keeper gekopt door Juliën Gret, 1 – 2.

Zou sv Poortugaal dan eindelijk zijn 1e overwinning in deze competitie binnenhalen? Met nog een paar minuten op de klok, dacht de rechtsback van Heinenoord makkelijk een bal te kunnen uitverdedigen maar Juliën wist te bal te onderscheppen om vervolgens alleen op de keeper af te kunnen gaan. Koelbloedig schoot hij de bal langs de keeper, 1 -3.

Na het eindsignaal van de scheidsrechter, was er dan ook veel vreugde bij de spelers, de technische staf en de meereisde supporters. Eindelijk de verlangde overwinning en op basis van de 2e helft een terechte.

Volgende week speelt sv Poortugaal thuis tegen Forum Sport, aanvang 14.30 uur. Kom naar het sportpark om onze jongens te ondersteunen!